نوری: کشاورزی پیشران توسعه مازندران است  

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹
کد خبر: 85468715
نوری: کشاورزی پیشران توسعه مازندران است  

ساری- ایرنا- استاندار مازندران بر لزوم تقویت و توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت که پیشران توسعه این استان بخش کشاورزی است و باید از تمام امکانات و ظرفیت های موجود برای رونق این مهم به شکل مطلوب استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز سه شنبه در جلسه شورای سیاستگذاری و توسعه بخش کشاورزی استان افزود: موانع و مشکلات فراروی بخش کشاورزی که پیشران توسعه این استان نیز محسوب می شود، باید شناسایی و رفع شود.

وی وظیفه دولت را تسهیل گری در امر تولید عنوان کرد و گفت: در این راستا باید با تخاذ راهکار درست و اصولی، از تمام امکانات و ظرفیت های موجود به شکل مطلوب استفاده کرد.

وی بر لزوم توجه و توسعه کسب و کارهای خانگی در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: نیازمند تقویت و توسعه فعالیت های کشاورزی و کسب و کارهای خانگی در این بخش در روستاهای مازندران هستیم.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به شعار امسال رهبری با عنوان "جهش تولبد با مشارکت مردم"، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های مردمی برای توسعه فعالیت های کشاورزی این استان به شکل مطلوب استفاده کرد.

نوری: کشاورزی پیشران توسعه مازندران است  
نوری تصریح کرد: دولتمردان نیز باید با ایجاد زیرساحت های لازم و رفع مشکلات، برای توسعه فعالیت های کشاورزی مازندران اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی بر لزوم احیای واحدهای کشاورزی و دامپروری راکد و نیمه فعال در مازندران تاکید کرد و گفت که افزایش رشته های مرتبط با بخش کشاورزی در واحدهای دانشگاهی این استان باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

مازندران با تولید سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی حدود ۱۱درصد ارزش افزوده و هفت درصد تولیدات بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

همچنین طبق آمارهای رسمی، مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha