۴۱۴۰ سیستان و بلوچستانی از خدمات کاروان سلامت بهره‌مند شدند

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و ۱۴۰نفر از بیماران این استان از خدمات کاروان سلامت جمعیت هلال احمر در سال گذشته بهره‌مند شدند.

سیدمحمد مهدی سجادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۲۰ کاروان سلامت با هدف خدمت رسانی به مردم مناطق محروم سیستان و بلوچستان با حضور پزشکان عمومی، متخصص برگزار شد.

وی ادامه داد: داروی رایگان نیز بین بیماران نیازمند توزیع شد و همچنین مراجعان به کاروان‌های سلامت از خدمات فشار خون و قند خون نیز بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به نیاز امسال نیر کاروهای های سلامت به مناطق مخالف استان اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه هلال احمر بزرگترین مجموعه مردم نهاد در کشور است، افزود: هلال احمر در فعالیت‌های انسان دوستانه و کمک به مردم در شرایط سخت و محروم فعالیت دارد به همین دلیل استفاده از ظرفیت داوطلبان توانمند و نوع دوست می‌تواند در توسعه فعالیت‌های این نهاد بسیار اثرگذار باشد.

به گزارش ایرنا جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان پیشرو و پاسخگو در ارائه خدمات اولیه امداد و نجات درحوادث و سوانح تداعی گر زیباترین نوع خدمات عام المنفعه و بشردوستانه است.
با فرا رسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ناخودآگاه چهره های نگران، مسئوولیت پذیر و توانای افرادی از نظر می گذرد که امدادگری را عشق به انسانیت و خالق خود توصیف کرده و با جدیت مسیر هدفمند و سازمان یافته ای را پیگیر می شوند.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.
هلال احمر سیستان و بلوچستان به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی و غیره پیشتاز بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha