وزیر صمت: اراک برای رفع آلودگی هوا نیازمند مساعدت صنایع است

اراک - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اراک برای رفع آلودگی هوا نیازمند مساعدت صنایع است و برای حل مشکل این شهر باید منبع آلودگی رفع و در مرحله بعد ترمیم و ممانعت از انتشار دوباره آن مورد توجه واقع شود.

به گزارش ایرنا، «عباس علی‌آبادی» روز سه‌شنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی، با بیان اینکه توسعه پایدار و فعالیت‌های صنعتی باید با الزامات زیست محیطی همراه باشد، گفت: شخصا طرفدار و حامی محیط زیست هستم.

وزیر صمت تاکید کرد: صنایعی که آلودگی زیست محیطی دارند باید نواقص را رفع و آلودگی‌های زیست محیطی را از بین ببرند و فعالیت یک صنعت نباید نابودی محیط زیست را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: اراک شهری استراتژیک به لحاظ تنوع تولیدات صنعتی است که در سال‌های اخیر گرفتار حصار آلودگی هوا شده است و نیاز است با برنامه‌ریزی و همکاری‌های برون‌بخشی این حصار شکسته شود.

بیشتر بخوانید:

دی‌اکسید گوگرد همچنان عامل اصلی آلودگی هوای اراک است

سهم ۴۳ درصدی صنایع در آلودگی هوای اراک

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه این نشست، مسائل و مشکلات صنایع که در این نشست مطرح شد را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم را در خصوص مواردی از جمله بدهی بانکی، اختلاف یک شرکت با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، مسئله زیست محیطی یکی از شرکت‌های خصوصی و تعیین تکلیف تعهدات این شرکت و دیگر مسائل مربوط به موانع تولید صنایع حاضر در نشست را اتخاذ و تعیین تکلیف کرد.

حضور در سی دومین همایش سالانه بین‌المللی مهندسی مکانیک در دانشگاه صنعتی اراک، دیدار با فعالان اقتصادی استان مرکزی و بازدید از شرکت دانش بنیان انرژی صنعت خاورمیانه از دیگر برنامه‌های وزیر صمت در سفر یک روزه به اراک است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha