۶ متخلف شکار و صید غیرمجاز در سرپل‌ذهاب دستگیر شدند

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست سرپل‌ذهاب از دستگیری ۶ متخلف شکار و صید غیرمجاز در سد شهدای گمنام این شهرستان خبر داد.

کیانوش احسانی‌فر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد دستگیر شده در قالب سه تیم صیاد متخلف که در سد شهدای گمنام شهرستان سرپل ذهاب اقدام به صید غیر مجاز می کردند توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان طی روزهای اخیر دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: اکنون در فصل تخم ریزی آبزیان قرار داریم و صید ممنوع است ولی با این وجود این تیم های متخلف طی ۲ روز اخیر نسبت به صید غیرقانونی آبزیان در زیستگاه های آبی این شهرستان اقدام کردند که به همت ماموران یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب افزود: از متخلفان دستگیر شده یک عدد موتور برق، یک دستگاه قایق بادی، ۲هزار متر تور ماهیگیری و از یک گروه صیاد غیرمجاز دیگر نیز مقدار ۲۰۰ متر تور صیادی و تعدادی ماهی صید شده کشف شده و پرونده آن ها جهت سیر مراحل قضایی به دادستانی شهرستان سرپل ذهاب ارسال شد.

احسانی‌فر با قدردانی از همیاران محیط زیست، از عموم همشهریان و دوستداران طبیعت و محیط زیست درخواست کرد تا به محض رویت هرگونه تخلف محیط زیستی، مراتب را از طریق سامانه ۱۵۴۰ به صورت تلفنی گزارش نمایند.

به گزارش ایرنا، سد تنگه حمام (شهدای گمنام) در فاصله ۱۷ کیلومتری قصرشیرین قرار دارد و آب سه هزار هکتار از اراضی این شهرستان را تامین می کند که این سد از نوع مخزنی خاکی سنگریزه ای با هسته رسی است و توانایی ذخیره ۴۴ میلیون متر مکعب آب در سال را دارد.

طرح پرورش ماهی در قفس در سد شهدای گمنام شهرستان سرپل ذهاب با تولید ۵۰۰ تن در سال بزرگترین طرح پرورش ماهی در استان کرمانشاه است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha