خوشنویسان رغبتی به حضور در نمایشگاه‌ها ندارند

تهران- ایرنا- خوشنویس پیشکسوت با اشاره به نقش حمایتی نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» برای خوشنویسان گفت: خوشنویسان کمتر مورد حمایت قرار می‌گیرند و بسیاری از آنها دچار دلزدگی شده‌اند به نحوی که هزینه‌های بالای تولید آثار خوشنویسی همچون تذهیب و قاب سبب شده است که رغبتی برای حضور در نمایشگاه‌ها نداشته باشند.

مجید آماده‌رزم خوشنویس پیشکسوت با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» گفت: نمایشگاه خوبی بود از این جهت که هنرمندانی که شرکت کرده‌اند آثار سطح بالایی ارائه کردند، ضمن اینکه در تمامی سطوح اثر ارائه شده است. در سطح استادی، پایین‌تر از استادی و بالاتر از استادی.

وی افزود: روی هم رفته خط‌ها و متن‌ها و آیات انتخاب شده از سوی هنرمندان هم بسیار خوب بود. خوشحالم که چنین نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شود و علاوه بر اینکه باعث توسعه خط و خوشنویسی و هنر می‌شود، این حسن را هم دارد که مانع از کمرنگ شدن هنرهای تجسمی و خوشنویسی می‌شود.

خوشنویسان علاقه شرکت در نمایشگاه‌ها را ندارند

وی با اشاره به شرایط اقتصادی هنرمندان و لزوم حمایت‌ از آنها در این روزهای سخت گفت: در بحث حمایت‌های مادی و معنوی از هنرمندان هم بخش خصوصی و هم مسئولان دولتی می‌توانند نقش داشته باشند و از هنرمندان حمایت کنند.

هنرمندان متاسفانه دچار دلزدگی شده‌اند

این هنرمند گفت: شاهدیم که بسیاری از هنرمندان متاسفانه دچار دلزدگی شده‌اند. گاهی من از دوستان سوال می‌کنم که چرا در فلان نمایشگاه شرکت نمی‌کنید، می‌گویند اگر بخواهم شرکت کنم هزینه تذهیب و قاب و کاری که باید آماده ارائه در نمایشگاه شود مقرون به صرفه نیست. این نشان می‌دهد هنرمند مورد حمایت قرار نگرفته است.

وی اظهار کرد: هر چند معتقدم که آثار هنرمند خوب و خلاق همیشه مورد توجه است و مورد حمایت مردم قرار می‌گیرد، اما این هنرمند خلاق و خوب هم در مقطعی مورد حمایت و توجه بوده که توانسته به این درجه از شهرت برسد، در غیر اینصورت حتی با خلق آثار فاخر و قوی هم باز در مهجوریت می‌ماند، اهمیت حمایت از هنرمند را اینجا می‌توان مشاهده کرد. چه خوب است که مسئولان بخش دولتی و خصوصی به این موضوع بیشتر اهمیت دهند تا این اتفاقات نیفتد که هنرمندی در انزوا قرار گیرد و به فراموشی سپرده شود.

خوشنویسان علاقه شرکت در نمایشگاه‌ها را ندارند

آماده‌رزم در خصوص آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه «روایت باران» نیز گفت: تنوع خطوط قابل توجه است، در چند بخش خط‌های شکسته، نسخ و ثلث و نستعلیق، دیده می‌شد که به نظرم قابل توجه است.

هنرمندان تجسمی نیازمند وحدت هستند

وی افزود: تعدادی از اساتیدی که مطرح هستند و سطح آثارشان به وضوح بالاتر از بقیه آثار بود، حضور داشتند. به طور نسبی نمایشگاه خوبی بود. آرزو می‌کنم که جامعه هنری ما نه فقط در بخش خوشنویسی، در بخش‌های دیگر نقاشی، تذهیب و… به یک وحدت برسند و این وحدت باعث شود که دست به دست هم بدهند و این هنر را توسعه دهند.

نمایشگاه روایت باران توسط نگارخانه «ترانه باران» به عنوان نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی- اسلامی و با همکاری صندوق اعتباری هنر در فرهنگسرای نیاوران و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی، و همچنین رشد و توسعه اقتصاد هنرهای ایرانی واسلامی و حمایت از هنرمندان فعال در عرصه آثار قرآنی برگزار شده است و تا پایان اردیبهشت ماه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha