پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در رده پارک‌های توسعه یافته کشور قرار گرفت

زاهدان- ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان از ارتقاء رتبه این پارک در رده پارک های توسعه یافته کشور خبر داد.

محمدنبی شهیکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در سال جدید که مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» است، در ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان در رده پارک های توسعه یافته کشور قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان، یکی از بزرگترین پارک های فناوری جنوب شرق کشور محسوب می‌شود که با تأکید بر حوزه "اقتصاد دیجیتال، صنایع خلاق، الکترونیک و اقتصاد دریامحور" در حال ظرفیت سازی توسعه دانش بنیان منطقه ای است.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حال حاضر با استقرار بیش از ۲۹۰ شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق و با تأکید بر ظرفیت‌های موجود در منطقه و با در کنار هم قرار دادن زیر ساخت ها، فرآیندها و تیم های تسهیلگری در وسعتی بیش از۸۰ هکتار، بستر مناسبی در راستای تولید ثروت و خلق ارزش افزوده اقتصادی و اجتماعی در پارک استان فراهم شده است.

وی ادامه داد: رسالت راهبردی پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت‌ها و موسساتی است که بر پایه علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌کنند.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان؛ سه مرحله برای رده بندی پارک‌های فناوری در نظر گرفته شده که شامل پارک‌های در حال تاسیس،‌ در حال توسعه و پارک‌های توسعه یافته است که با توجه به شاخص های ارزیابی کمیسیون فناوری وزارت علوم، پارک استان توانست در رده پارک‌های توسعه یافته کشور قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پارک علم و فناوری استان در راستای توسعه شعاع اثر گذار فعالیت ها، علاوه بر ایجاد شعب پارک در قلمرو جغرافیایی استان، بستر راه اندازی «پردیس دانش بنیان» و «پردیس اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی » در زاهدان، پردیس دانش بنیان منطقه سیستان و پردیس دریایی سواحل مکران را نیز فراهم آورده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha