۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۷
کد خبر: 85468594
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۷۰۰ مرکز مشاوره آموزش و پرورش در کشور فعال هستند

تهران -ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: مراکز مشاوره آموزش و پرورش از ۳۰ مرکز به ۷۰۰ مرکز رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، رضامراد صحرایی در جلسه شورای عالی اجتماعی اظهار کرد: نظام مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان را راه‌اندازی کردیم که مبادی آسیب اجتماعی را از مدرسه ببندیم.

وی افزود: در آیین نامه جامع راهنمایی و مشاوره آموزش و پرورش به ازای ۱۲ دانش آموز یک ساعت مشاوره در مدرسه تصویب شده و به سمت اجرا رفته که الان مراکز مشاوره به ۷۰۰ رسیده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ماه - با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبرانقلاب در این دیدار به اهمیت و لزوم تقویت معاونت پرورشی اشاره کردند و گفتند: در برهه‌ای عده‌ای می‌گفتند معاونت پرورشی لازم نیست و خود معلم در کنار تعلیم وظیفه پرورش را هم انجام می‌دهد؛‌ البته این حرف درست است اما صرف توجه معلم به مسائل پرورشی کافی نیست و باید مجموعه‌ای، متولی این مسئله بسیار مهم باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جلوگیری از ایجاد و شیوع آسیب‌های اجتماعی را جزو توقعات از جوانان خواندند و گفتند: مقدمه و شرط تحقق این مهم آن است که در خود مدارس آسیب‌های اجتماعی وجود نداشته باشد که این جزو وظایف معاونت پرورشی است.

تبیین صحیح مسائل بنیادی کشور و نظام برای نوجوانان و جوانان، وظیفه دیگر معاونت پرورشی بود که رهبر انقلاب با اشاره به آن گفتند: اگر میلیون‌ها جوان و نوجوان، مصالح بنیادی و مسائل اساسی کشور را بشناسند، از جبهه دوست و دشمن آگاه باشند و در مقابل اهداف دشمنان ملت واکسینه شوند، سرمایه‌گذاری عظیم رسانه‌ای و سیاسی دشمنان نتیجه‌ای نخواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha