معلمان و پیشکسوتان سرآمد منطقه مرزی باینگان تجلیل شدند

کرمانشاه - ایرنا - معلمان نمونه، سرآمد و پیشکسوت منطقه مرزی باینگان در شمال غربی استان کرمانشاه در آیینی با حضور مسوولان آموزش و پرورش استان، فرماندار پاوه و مسوولان محلی به مناسبت روز معلم با اهدای لوح و تندیس تجلیل شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به نقش استاد شهید «مرتضی مطهری» در احیا مجدد اصول فرهنگی و اسلامی حاکم بر نظام تعلیم و تربیت گفت: شهید مطهری، استاد ماندگار اخلاق و فرهنگ است به همین دلیل سالگرد شهادت او را روز معلم نامیده اند.

احمد شایسته در ادامه با بیان اقدامات اساسی دولت سیزدهم در حوزه تعلیم و تربیت؛ اجرای قانون رتبه بندی معلمان که به ارتقای کیفیت آموزش منجر شد، ورود موثر شرکای راهبردی آموزش و پرورش در بحث تربیت، ارجحیت پرورش بر آموزش؛ تغییر در شیوه و حجم جذب معلم، ارتقای ظرفیت و امکانات پردیس های مختلف دانشگاه فرهنگیان؛ تصحیح الکترونیک اوراق امتحانات نهایی و افزایش تاثیر آن در نتیجه آزمون سراسری را گامی اساسی در راستای برقراری عدالت آموزشی دانست.

وی از اتحاد درون سازمانی و انسجام برون سازمانی به عنوان شعار اساسی مدیرکل آموزش و پرورش استان نام برد و تصریح کرد: کسب رتبه برتر کشوری استان در پروژه مهر، شورای پژوهش، افزایش رتبه های برتر دانش آموزان استان در آزمون سراسری، شورای آموزش و پرورش و سایر شاخص ها، مرهون همین راهبرد است.

معلمان و پیشکسوتان سرآمد منطقه مرزی باینگان تجلیل شدند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، تربیت را بزرگترین کار اجتماعی در تاریخ بشریت نامید و افزود: تربیت، فراهم آوردن بستر مناسب برای شکوفایی استعدادهای مربیان در جهت رسیدن به کمال است و بر همین مبنا ماموریت ما در آموزش و پرورش، سوق دادن افراد به سمت کمال است.

شایسته با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، تشریح دقیق و صحیح تاریخ و شرایط روز دنیا، با وجود جنگ نرم دشمنان برای دانش آموزان، مصداقی از تبیین مسائل بنیادین مدنظر معظم له توسط آموزش و پرورش است.

وی گفت: اجرای عملیات وعده صادق توسط جوانان رشید و مومن هم میهن، مصداق بارز تربیت صحیح در نظام تعلیم و تربیت کشور است.

آموزش معلمان همیشه در جامعه زنده و پویا و تاثیرگذار است

فرماندار پاوه نیز در این همایش تجلیل ثمره رنج آموزش معلمان را تا ابد زنده و پویا و تاثیر گذار در جامعه دانست و موفقیت شاگردان را بهترین و به یادماندنی ترین یادگاری دوران معلمی عنوان کرد.

علیرضا حیدری در ادامه عشق را عامل محرک معلمان در انجام وظیفه خطیر خود دانست و گفت: این عشق، به خلاقیت، موفقیت و تربیت صحیح منجر می شود.

وی در تشریح جایگاه معلم، ذات اقدس باری تعالی را اولین معلم نامید و افزود: مامور تعلیم حضرت حق و معلمان ادامه دهنده راه انبیا هستند.

فرماندار پاوه، معلمی را تجلی نور، آگاهی بخشی، معرفت نامید و تصریح کرد: معلم مصداق فرد شریفی است که خودش چنان شمع می سوزد تا نور و هدایت به دیگران ببخشند.

حیدری با اشاره به جنگ نرم اما شدید دشمن علیه اقدامات تربیتی و فرهنگی نظام تعلیم و تربیت کشور، اهمیت اقدامات تربیتی معلمان را بسیار بیشتر از قبل دانسته و گفت: سپاسگزار معلمان هستیم که در این شرایط دشوار با تمام قوا مشغول خدمت و کوشش هستند.

معلمان و پیشکسوتان سرآمد منطقه مرزی باینگان تجلیل شدند

بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه با جمعیتی بیش از ۱۱ هزار نفر در ۱۲۰ کیلومتری کرمانشاه واقع شده و آموزش و پرورش آن به عنوان یکی از مناطق هشت‌گانه آموزشی سطح استان با ۳۶ واحد آموزشی و هزار و ۶۰۰ دانش آموز، بیش از ۲۵۰ نفر نیروی شاغل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha