۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۴
کد خبر: 85468515
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون سفارت ایران: توسعه افغانستان از مسیر مشارکت‌های منطقه‌ای عبور می‌کند

کابل- ایرنا- معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در دیدار با سرپرست وزارت اقتصاد حکومت سرپرست افغانستان گفت: مسیر توسعه افغانستان، همسایگان و منطقه از طریق روند مشارکت‌های اقتصادی منطقه‌ای عبور می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در کابل، سیدحسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، با محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد حکومت سرپرست افغانستان دیدار کرد.

مرتضوی در این دیدار با اشاره به اهمیت سیاست «اقتصادمحور منطقه‌ای» اعلام شده از سوی کابل اظهار داشت: بی‌شک مسیر توسعه و پیشرفت افغانستان و سایر همسایگان این کشور از طریق روندها و مشارکت‌های اقتصادی منطقه‌ای عبور خواهد کرد و کابل هم با درک این مسئله باید زمین تبادلات منطقه‌ای را بیش از پیش فراهم کرده و فضای توسعه و پیشرفت افغانستان را هموار سازد.

معاون سفارت ایران با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: امروز دیگر پرده از چهره خبیث این رژیم جنایتکار افتاده و دولت‌ها و ملت‌های آزاده در برابر او قد علم کرده‌اند.

وی اظهار داشت: حکومت سرپرست افغانستان در قیام جهانی علیه جنایات اخیر رژیم صهیونیستی از طرف های پیشگام بود و این موضوع امیدی جدید برای ملت‌های مسلمان است.

کابل سیاست اقتصادی با محور منطقه ای را در دستور کار دارد

سرپرست وزارت اقتصاد افغانستان، با اشاره به تلاش‌های توسعه‌ای منطقه‌ای اظهار داشت: همانطور که اعلام شده، کابل سیاست اقتصاد محور منطقه‌ای را در دستور کار خود قرار داده و تلاش داریم افغانستان امن به مرکز تبادلات منطقه‌ای تبدیل شود و مسیر توسعه همه کشورهای منطقه و همسایگان از مسیر صلح، ثبات، امنیت و توسعه افغانستان بگذرد.

وی در ارتباط به گزارش اخیر یک نهاد بین المللی( سی‌گار) در مورد کمک 17 میلیاردی آمریکا به افغانستان اظهار داشت: همان طور که در گزارش این اداره آمده در واقع امریکایی‌ها تمام هزینه‌هایی را که برای انتقال و اسکان مهاجرین افغان انجام داده‌اند در زمره کمک‌ها به افغانستان آورده‌اند.

قاری دین‌محمد حنیف افزود: امریکا اگر به دنبال کمک به افغانستان است بهتر است سرمایه بلوکه شده ملت افغانستان نزد بانک جهانی را آزاد کند.

به گزارش ایرنا؛ هم زمان با اخراج امریکا از افغانستان، واشنگتن حدود 9 میلیارد دلار ذخایر ارزی افغانستان را مسدود کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha