۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۴۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85468477
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳.۵ هزار میلیارد ریال اعتبار صرف تکمیل پروژه‌های ورزشی گیلان شد

رشت - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه طی سه سال اخیر پروژه‌های ورزشی مهمی در گیلان به انجام رسیده است، گفت: در این مدت در مجموع ۱۹۶ پروژه ورزشی با مجموع اعتبار سه هزار ۵۷۶ میلیارد ریال در زمینه ارتقاء ظرفیت‌های ورزشی شهری و روستایی استان به انجام رسید.

جهانبخش آرمان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۲۹ پروژه ورزشی در استان بهره برداری شد که برای تکمیل و انجام آنها ۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، نفت و استانی هزینه شده است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها در مساحت ۱۳۶ هزار و ۴۳۴ متر مربع اجرا و بهره برداری شد که با افتتاح آنها ۰/۰۵۴ مترمربع به سرانه فضای ورزشی گیلان افزوده و اقشار بیشتری از مردم به خصوص نوجوانان و جوانان از آن بهره مند شدند.

مدیرکل ورزش ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: علاوه بر افتتاح ۲۹ پروژه ورزشی ۶۰ مکان ورزشی هم با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال تجهیز، مرمت و نوسازی شد و هفت استخر با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال راه اندازی شد.

آرمان خاطرنشان کرد: از سویی برای تعمیر، تجهیز و احداث چمن طبیعی در ورزشگاه شهید عضدی شهرستان رشت و نصب هفت هزار صندلی در این ورزشگاه، ۵۳۰ میلیارد ریال هزینه شد که هم اینک این ورزشگاه محل برگزاری مسابقات خانگی تیمهای داماش و سپیدرود رشت است.

وی در ادامه به احداث و تجهیز خانه های ورزش روستایی نیز اشاره و بیان کرد: طی سه سال اخیر و برای گسترش ورزش در روستاها، خوشبختانه تحولات خوبی در خصوص فعالیت‌های ورزشی انجام شده که افزایش خانه ورزش روستایی از جمله این اقدامات است که در سال‌های اخیر با کمک شوراها و فرمانداری‌ها انجام شده است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: مکان‌هایی برای انجام فعالیت‌های ورزشی در روستاها شناسایی می‌شود که پس از اعلام به اداره ورزش و جوانان گیلان لوازم موردنیاز رشته‌های مختلف ورزشی تهیه و در اختیار روستاها قرار می‌گیرد.

آرمان با بیان اینکه هم‌اینک حدود ۳۰۰ خانه ورزش روستایی در این استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: طی سه سال اخیر نیز ۹۹ خانه ورزش روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال در استان گیلان راه اندازی و تجهیز شد.

وی در ادامه عنوان کرد: علاوه بر این پروژه های انجام شده هم اینک ۳۷ پروژه نیمه تمام ورزشی دیگر در این استان در دست انجام است که برای بهره برداری از آنها هفت هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی عنوان کرد: امید است با تخصیص اعتبارات موردنیاز شاهد تکمیل و بهره برداری آنها و ارتقاء ظرفیت های ورزشی استان باشیم.

وی، مهمترین پروژه‌های در دست اجرا را شامل؛ تکمیل و بازسازی ورزشگاه‌های شهید عضدی و سردارجنگل رشت، ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی، پوریای ولی تالش و وحدت بندرآستارا و همچنین استخر کوثر رشت عنوان کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha