بارندگی‌های اخیر به بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی کرمانشاه خسارت زد

کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بارندگی‌های هفته گذشته به ۳۰ هزار و ۳۸۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغات استان خسارت وارد کرد.

علی چاله‌چاله روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بررسی و گزارش های اولیه خسارت وارده به محصولات کشاورزی استان کرمانشاه نشان می دهد که این خسارات ناشی از بارش باران شدید، رگبار تگرگ و رعد برق بود که بیشترین میزان خسارت در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه جاری بوده است.

وی افزود: براساس برآوردهای اولیه در مجموع به بخش های کشاورزی، باغی و دام استان ۲ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: براساس بررسی ها و بازدیدهای به عمل آمده در بخش زراعی، ۳۰ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی شامل گندم، جو، کلزا و نخود به میزان ۲ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

چاله‌چاله ادامه داد: برهمین اساس بارش تگرگ و باران شدید همچنین به ۸۵ هکتار از باغات زیتون، انگور و گوجه سبز نیز خسارت وارد کرده که این میزان خسارت ۶۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اضافه کرد: در بخش امور دام نیز در مجموع ۳۴ راس دام سبک و سه راس اسب تلف شده و سه باب دامداری روستایی نیز تخریب شد که مجموع خسارت های این بخش نیز ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: این بارندگی ها همچنین در بخش تاسیسات زیر بنایی آب و خاک نیز به سه دستگاه موتور پمپ، ۱۴ باب استخر، سه هکتار آبیاری قطره ای و ۵۰۰ متر کانال سنگی بتنی به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، ورود یک سامانه بارشی قوی از غرب کشور به استان کرمانشاه از روز سه شنبه هفته گذشته موجب بارش باران شدید و گاهی اوقات تگرگ در بیشتر نقاط استان شد به طوری که براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان میانگین این بارندگی ها به بیش از ۸۰ میلی متر رسید.

با وجود بارش های شدید در استان کرمانشاه که موج دوم آن نیز از روز دوشنبه هفته جاری آغاز شده است خوشبختانه بارش ها تلفات جانی در استان نداشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha