آزادسازی ۵۰ هزار متر مربع از اراضی جنوب تهران با هدف پیشگیری از تغییر کاربری

تهران بزرگ - ایرنا - سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ گفت: عملیات قلع و قمع و آزاد سازی ۵۰ هزار مترمربع از اراضی در حریم ناحیه چهار این منطقه در راستای حفظ محیط زیست انجام شد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۹، حسین اخگر پور روز سه‌شنبه اظهار کرد: در ادامه اقدامات پایش و پیشگیری از تغییر کاربری حریم و حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی، عملیات قلع و قمع و آزادسازی ۵۰ هزار متر مربع اراضی تصرف شده توسط زمین خواران با حکم دستگاه قضا در دستور کار قرار گرفت.

این مسوول ادامه داد: در این عملیات اراضی که به محل کوره زغال سازی تغییر کاربری داده شده بود در راستای حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و ملی در روستای ولی آباد رفع تصرف و اراضی به وضعیت سابق بازگشت.

وی به مالکان اراضی ناحیه چهار توصیه کرد قبل از هر گونه ساخت و ساز در خصوص دریافت استعلام حریم از شهرداری منطقه اقدام کنند.

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ یادآور شد: پیش از این نیز تعدادی تصرفات غیر قانونی توسط سودجویان و تغییر کاربری در ارضی حریم انجام شده بود که با پیگیری‌های مستمر شهرداری ناحیه چهار و اخذ حکم قضایی از آنها رفع خلاف شد.

به گزارش ایرنا، منطقه ۱۹ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری جنوب غربی پایتخت است، این منطقه از سمت غرب به تقاطع بزرگراه آزادگان و ساوه، از سمت شمال و شمال غرب با محورهای جوانه، بزرگراه آیت‌الله سعیدی و جاده ساوه، از سمت جنوب به بزرگراه آزادگان و حریم جنوب شهر تهران و از سمت شرق نیز به بزرگراه نواب خیابان بهمنیار و بزرگراه تندگویان محدود می‌شود.

وجود مرقد امام راحل، بهشت زهرا، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، بوستان ولایت، مبل فروشان نعمت‌آباد و پارچه فروشان عبدل‌آباد، میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران منطقه ۱۹ را از دیگر مناطق تهران متمایز کرده‌ همچنین وجود شاهراه‌های بزرگراهی همچون بزرگراه آزادگان، بزرگراه آیت‌الله سعیدی، بزرگراه تندگویان و بزرگراه کاظمی منطقه را به لحاظ عبور و مرور در موقعیت پراهمیتی قرار داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha