امدادرسانی به ۴۰۰ خانوار عشایری چهارمحال و بختیاری انجام شد

شهرکرد – ایرنا – مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش‌های دوشنبه شب گفت: با توجه به شدت بارش‌ها و حضور زودتر از موعد عشایردر استان، امدادرسانی به ۴۰۰ خانوار عشایری در شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان و اردل انجام شد.

خسرو کیانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این ارتباط نسبت به اسکان اضطراری آن دسته از عشایری که نزدیک روستاها و مراکز جمعیتی بودند و همچنین نسبت به انتقال دام آنان به منطقه‌ای امن اقدام شد.

وی اظهار داشت: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با همکاری فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نسبت به توزیع اقلام زیستی و علوفه مورد نیاز عشایر اقدام کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام بازدیدهای میدانی از مناطق عشایرنشین این استان گفت: با توجه به امدادرسانی‌های انجام شده هم اکنون مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد و بازدیدهای میدانی برای بررسی مسائل و مشکلات ناشی از بارش باران در منطقه ادامه دارد.

وی یادآور شد: بارش‌های اخیر موجب بروز خسارت‌ و تلفات دامی عشایر شد که در حال ارزیابی میزان خسارت‌های وارده به عشایر هستیم.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیشترین میزان بارش در کوهرنگ با ۵۱.۳ میلی‌متر، لیرابی ۳۳، فارسان ۲۸.۹، بازفت ۲۵.۳ و دوآب صمصامی با ۲۵ میلی‌متر گزارش شد.

پیشتر اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با صدور هشدار سطح نارنجی از ورود یک سامانه بارشی از روز دوشنبه تا چهارشنبه به استان خبر داده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha