۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85468396
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ثبت رکوردهای جدید شیردختران در انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری + فیلم

همدان- ایرنا- پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر کشور انتخابی تیم ملی با رقابت جذاب و نفس گیر شرکت کنندگان و ثبت چند رکورد جدید به میزبانی شهر همدان جریان دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این دوره از مسابقات وزنه برداران کرمانی، خوزستانی، تهرانی، کردستانی، اردبیلی و همدانی به مراتب بهتر از سایر حریفان ظاهر شده‌اند.

این مسابقات در شرایطی به میزبانی سالن امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی همدان جریان دارد که شرکت کنندگان در روزهای اخیر شاهد بارش شدید باران بودند، رقابت‌هایی که استقبال بانوان تماشاگر که اغلب از شهرستان‌های استان همدان است، مواجه شده و البته آقایان حق ورود به داخل سالن را ندارند.

غزاله حسینی قهرمان نوجوانان آسیا در این دوره از مسابقات به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر حضور نداشت و خواهر دوقلوی او غزل حسینی موفق به کسب نشان طلا قهرمانی کشور در دسته ۶۴ کیلوگرم در رده جوانان شد.

غزل حسینی ملی پوش تیم خراسان رضوی در این وزن از مسابقات با فاصله بسیار نسبت به سایر حریفان عنوان قهرمانی را به دست آورد.

همچنین ریحانه کریمی دیگر ملی پوش تیم خراسان رضوی در دسته ۷۱ کیلوگرم جوانان هرچند در این مسابقات با ۳۴ کیلوگرم اختلاف نسبت به نفر دوم عنوان قهرمانی را کسب کرد اما یازده کیلوگرم کمتر از رکورد پیشین خود در دو ضرب به نشان طلا رسید.

فاطمه کشاورز ملی پوش تیم فارس در دسته ۷۶ کیلوگرم جوانان نیز با اختلاف ۴۵ کیلوگرم نسبت به نفر دوم، روی سکوی قهرمانی ایستاد.

از دیگر نکات مهم در این دوره از مسابقات هانیه شریفی از اصفهان در وزن ۷۱ کیلوگرم نوجوانان توانست در مجموع یازده کیلوگرم بیشتر از رکورد قبلی که در اختیار لعیا کریمی در این وزن بود را به نام خود ثبت کند.

آیدا هلالی نیا از اردبیل نیز در وزن ۷۶ کیلوگرم نوجوانان در حرکت ۲ ضرب سه کیلوگرم بیشتر از کیژان مقصودی رکوردار سابق این وزن که در مسابقات ۲۰۲۱نوجوانان جهان ثبت کرده بود را بالای سر برد و به نشان طلا رسید.

تارا درویشی استعداد وزنه برداری همدان نیز در نخستین سال حضورش در مسابقات نوجوانان کشور توانست در وزن ۶۴ کیلوگرم سه نشان طلا به دست آورد.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان ایران در بخش بانوان، از یکشنبه گذشته در سالن امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان آغاز شده است.

در این دوره از مسابقات و در بخش نوجوانان ۵۳ ورزشکار و در بخش جوانان ۷۳ ورزشکار از ۲۸ استان کشور رقابت دارند ضمن اینکه ۴۱ مربی نیز حضور دارند.

این رقابت‌ها فردا نوزدهم اردیبهشت ماه جاری در بخش دختران به پایان می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha