۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85468379
T T
۳۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقاومت مقتدرانه به هشتمین ماه جنگ وارد شد/ حمله به رفح آغازی بر پایان نتانیاهو

تهران- ایرنا- «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به عملیات موفق مقاومت فلسطین علیه اشغالگران در منطقه «کرم ابوسالم»، آن را نشانه اقتدار و استواری مقاومت، با وجود ورود به ماه هشتم جنگ دانست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، عطوان نوشت: امروز سه شنبه جنگ نسل کشی و پاکسازی قومی و نژادی ارتش اسرائیل علیه نوار غزه هفتمین ماه خود را تکمیل می‌کند و مقاومت قوی و استوار و پابرجاست و تونل‌ها و کارگاه‌های موشک سازی آن سالم و دست نخورده و حماس همچنان حاکم کنونی غزه است.

وی افزود: شاخه نظامی جنبش حماس (گردان های القسام ) و متحدانش در گروه های دیگر مانند سرایا القدس، کتائب المجاهدین، پیروزی های متوالی به دست آورده و تلفات سنگینی به نیروهای اشغالگر وارد کرده اند. علاوه بر این، با زیرکی تمام مذاکرات را اداره می‌کنند، یک میلی‌متر هم از خواسته‌های خود عقب ننشستند و اسیران صهیونیست که نتانیاهو به خاطر آنها جنگ غزه را به راه انداخت، همچنان در دستان مقاومت فلسطین هستند و تا زمانی که زندان‌های اشغالگران از زندانیان شریف فلسطینی خالی نشود، آزاد نخواهند شد.

سردبیر روزنامه القدس العربی ادامه داد: نمی‌دانیم که عملیات گردان های القسام علیه پایگاه کرم ابوسالم در مجاورت شهر رفح و اذعان اشغالگران به هلاکت چهار نظامی و زخمی شدن ۱۵ نفر دیگر در راستای جشن پایداری و پیروزی های نظامی بوده یا پیام هشدار به نتانیاهو درباره اجرایی کردن تهدیداتش برای حمله به این شهر اما آنچه می‌دانیم این است که آمادگی مقاومت برای نبرد، با قدرتی بیش از قبل است و شکست ارتش اسرائیل در خان یونس پس از چهار ماه تلاش برای سیطره بر آن در مقایسه با آنچه در رفح انتظار دشمن صهیونیست را می‌کشد، بسیار ناچیز خواهد بود و این را یکی از مسئولان حماس به ما گفت.

وی اضافه کرد: تفاوت اخلاقی مقاومت فلسطین و اشغالگران از زمین تا آسمان است، زیرا در حالی که ارتش خونخوار رژیم صهیونیستی غیرنظامیان بی گناه و کودکان را می‌کُشد، بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهد و خانه ها را ویران می‌کند، گردان‌های مقاومت، نظامیان اسرائیلی را شکار و تانک‌ها و نفربرهای آنها را در همه عملیات خود که آخرین آن نبرد کرم ابوسالم بود، منفجر می‌کند.

تحلیلگر جهان عرب نوشت: نتانیاهو جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه لاهه از مذاکرات برای فریب حماس و بازگردانیدن اسرا استفاده می‌کند، بدون اینکه تعهدی به پایان جنگ داشته باشد و نیروهای اسرائیلی را از غزه عقب بکشد. او تصور می‌کند که با رهبران کودنی طرف است که خیلی راحت می‌تواند آنها را گول بزند، همانطور که امضاءکنندگان اسلو را گول زد و آنها از هشتاد درصد از سرزمین تاریخی فلسطین چشم پوشی کردند، سلاح خود را زمین گذاشتند و به محافظان شهرک نشینان صهیونیست و شعبه‌ای از شعبه های اطلاعات اسرائیل تبدیل شدند؛ اکنون حماس از طرح‌های آمریکا و اسرائیل آگاه است و اعتمادی به تضمین های ارائه شده ندارد.

عطوان افزود: حمله به رفح، فصل آخر و شاید خطرناکتر از جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در صورتی است که از مرحله تهدید به مرحله اجرا برسد؛ زیرا نه تنها آغازی بر پایان سریع نتانیاهو خواهد بود، بلکه پایان پروژه آپارتایدی صهیونیسم را رقم خواهد زد و آن را از ریشه برمی‌کند. کسی که در خان یونس، جبالیا، محله های الشجاعیه، الزیتون و جحرالدیک در نوار غزه و قبل از آن در جنین، نابلس و طولکرم در کرانه باختری شکست خورده است، در رفح هم پیروز نخواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha