۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۵
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85468365
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نامزد انتخاباتی در کرج: مردم را باید به ریل مشارکت اقتصادی برگرداند 

کرج - ایرنا - نامزد دومین مرحله دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس با اشاره به شعار سال " جهش تولید با مشارکت مردم " گفت: مردم را باید به ریل مشارکت اقتصادی کشور برای تحقق اهداف شعار سال بازگرداند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، "مصطفی سعیدی سیرایی" دوشنبه شب در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کرج افزود: یکی از سیاست های راهبردی رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب دلار زدایی از اقتصاد کشوراست که این مقوله باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی بیان کرد: امروز برای جهش تولید باید از جریان انقلابی که پای کاری مردم است بهره برد و هرچه بیشتر مردم را در امور اقتصادی مشارکت داد. برای جهش تولید مولفه هایی نیاز است، از جمله رابطه با کشورهای همسایه که نمونه آن را در پیمان شانگهای داشتیم و از سوی دیگر باید تکلیف بانکها را در بخش بنگاه داری مشخص کرد، در صورت بی توجهی به این امر نمی توان برای صادرات کاری کرد.

این نامزد انتخاباتی اضافه کرد: در دوران جنگ تحمیلی تحریم ها هم داشتیم و امروز باید بحث دلارزدایی را جدی گرفت؛ با معاملات اقتصادی با ۱۵ کشور همسایه می توان تبادل مالی در حوزه اقتصادی داشت .

وی در ادامه به رعایت اخلاق انتخاباتی در حوزه سیاسی و دینی اشاره کرد و با توجه به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب گفت: حضور حداکثری در دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی مانند مرحله اول مهم است بنابراین فارغ از هرنگاه و نقدی باید حضور و مشارکت پرشور مردم را داشته باشیم.

سعیدی سیرایی یادآورشد: حضور پرشور در انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیانگر پای بندی به آرمان های انقلاب اسلامی و خون شهدا است .

وی تصویب قانون ، نظارت برحسن اجرای قانون را از وظایف مجلس تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر در ۶ برنامه پنج ساله براساس اسناد بالادستی بودجه سالانه دیده می شد در افق ۱۴۰۴ رتبه اول منطقه می شدیم.

دردوره های قبل مجلس انباشت قانون داشتیم

سعیدی سیرایی با اشاره به مشکلات قانونی در کشور بیان کرد: در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی قوانین مصوب پر از روزمرگی بود و نظارت دقیقی نبود بنابراین انباشت قانون داشتیم ؛ اصلی ترین مشکل مجالس قبلی عدم نظارت بوده که در مجلس آتی باید چهار رکن مومن، استقلال ، منافع ملی و مبارزه با فساد که مدنظر رهبرمعظم انقلاب است به جد مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همین فساد اندک زیبنده نظام اسلامی نیست، حکمرانی قانون بدون نظارت بر اجرای قانون نباید باشد بنابراین با تکیه بر فرمایشات رهبرمعظم انقلاب باید تلاش کرد به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب برسیم .

سعیدی سیرایی در پاسخ به سوالی مبنی براستفاده از ظرفیت های مردمی و واردات خودرو نیز گفت: اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های بخش خصوصی باید مورد توجه قرار گیرد .

نامزد دومین مرحله دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج ، فردیس و اشتهارد اضافه کرد: اکنون ۱۳ میلیون خودرو فرسوده در کشور داریم که با واردات خودرو ناترازی ها از بین می رود.

وی ادامه داد: افزایش سن بازنشستگی با نظارت دقیق در بخش سازمان تامین اجتماعی باید همراه باشد و اگر نظارت درست در حکمرانی قانون باشد نیازی به این موارد نیست .

سعیدی سیرایی در ادامه به اهمیت نقش معلم در پرورش نسل آینده کشور اشاره کرد و افزود: باید زیرساخت های آموزشی را توسعه داد و معلم در تراز انقلاب اسلامی تربیت کرد .

معلمان نباید از نظر معیشتی دچار مشکل باشند

نامزد دومین مرحله دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج ، فردیس و اشتهارد گفت: اگر پزشک ، کارگر و صنعتگر یا حتی معلم متعهد می خواهیم باید به قشر معلم توجه ویژه ای کنیم چرا که این قشر نباید از نظر معیشتی دچار مشکل باشد.

وی اضافه کرد: در چارچوب نظام جمهوری اسلامی باید هرم طالبه گری را به نفع مردم پیگیری کرد.

عقب ماندگی البرز درحوزه سرانه های آموزشی

نامزد دومین مرحله دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برنامه هایش برای ساختارهای این حوزه انتخابیه در خصوص راهیابی به مجلس چه خواهد بود،گفت: یکی از وظایف نمایندگان اقناع کردن دولت و همراهی بیش از پیش برای ارتقای سرانه های مختلف بهداشتی و درمانی است .

وی تاکید کرد: همچنین باید با تامین اعتبار هرچه بیشتر استان البرز را در زمینه تخصیص بودجه پیشتاز کرد؛ امروز استان البرز دچار عقب ماندگی هایی در حوزه آموزشی است که علت آن مهاجرپذیری این استان است بنابراین در تلاش خواهم بود با راهیابی به کمیسیون های مربوطه در حل این مشکلات گام های اساسی بردارم .

سعیدی سیرایی تاکید کرد: باید قدرت را از دست مافیای اقتصادی در حوزه های مختلف خارج کرد و با دفاع از حقوق مردم با آنان برای توسعه کشور همراه شد.

این نامزد انتخاباتی یادآورشد: استفاده از ظرفیت نخبگان استان البرز و تشکیل هیات های اندیشه ورز همراه با ارتباط مستمر با دانشجویان از ویژه برنامه های او در صورت راهیابی به دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

درحالی که درشبکه های مجازی استان البرز تبلیغات برگزاری مناظره بین ۲ نامزد انتخاباتی دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس شده بود اما این مناظره تبدیل به نشست پرسش و پاسخ برای هر ۲ نامزد شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه برگزار شد که بر اساس آمار نهایی انتخابات از مجموع ٣٤١هزار و ٥١٨ رای از آرای صحیح صندوق ها، "علیرضا عباسی" با ١٠٨ هزار و ٢٤١ رای به عنوان یکی از نمایندگان مردم حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد به مجلس راه یافت.

"علی شیرین زاد" با کسب ٥٥ هزار و ٢٣ رای و " مصطفی سعیدی سیرایی" با ٤٠ هزار و ٢٣٦ رای در مرحله نخست رای گیری به مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

استان البرز دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ۶۴۸ نفر ثبت نام کرده بودند که صلاحیت ۷۵ درصد آنان تایید شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha