۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲:۱۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85468346
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

تبادل آتش میان مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی گذرگاه رفح

تهران-ایرنا-رسانه های مصری بامداد سه شنبه از تبادل آتش میان رزمندگان مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی گذرگاه رفح خبر داد.

به گزارش ایرنا، از سوی دیگر مقامات امنیتی مصری به شبکه ماهواره ای الاقصی گفته اند که مصر به مقامات گذرگاه رفح اعلام کرده که ارتش رژیم اسرائیل قصد اشغال این گذرگاه را ندارند.

براساس این گزارش اعلام شده که خودروهای دشمن در حال عملیات امنیتی در اطراف گذرگاه برفح هستند و امروز (سه شنبه) از اطراف این گذرگاه عقب نشینی خواهند کرد.

این تحولات همزمان با آن رخ می دهد که رسانه‌های فلسطینی بامداد سه‌شنبه از آرایش جنگی تانک‌های رژیم صهیونیستی و استقرار آنها در ۲۰۰ متری گذرگاه رفح خبر می‌دهند.

به گزارش ایرنا، براساس این گزارش تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی چندین گلوله به سوی ساختمان گذرگاه رفح شلیک کردند.

از سوی دیگر خبر می‌رسد که محله «تل السطان» در غرب رفح نیز توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی بمبارن شده است.

همچنین براساس این گزارش ها، ارتش رژیم صهیونیستی اطراف گذرگاه رفح، کرم ابوسالم، محله های السلام و الجنینه و محله التنور در شرق رفح در جنوب نوار غزه را هدف حملات سنگین خود قرار داده است.

این گزارش ساعاتی پس از آن منتشر می شود که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل به حمله زمینی به رفح رای مثبت داده است.

به گزارش ایرنا، براساس گزارش دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، کابینۀ جنگ این رژیم به اتفاق آرا تصمیم به ادامۀ عملیات در رفح گرفت تا به ادعای خود «فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسرا و دستیابی به دیگر اهداف جنگ» ادامه دهد.

در همین حال، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای این رژیم حمله‌ای ناگهانی را علیه اهداف حماس در شرق رفح آغاز کردند و جزئیات بیشتر در این زمینه بعدا منتشر خواهد شد.

این در حالی است که یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین دوشنبه شب به رژیم صهیونیستی هشدار داد که هرگونه حمله زمینی این رژیم به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است به توقف مذاکرات برای دستیابی به آتش بس منجر شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha