۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۴:۳۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85468331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فنلاند: حمله زمینی به رفح تبعات ویرانگری خواهد داشت

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۴:۳۱
کد خبر: 85468331
فنلاند: حمله زمینی به رفح تبعات ویرانگری خواهد داشت

تهران- ایرنا- «الینا والتونن» وزیر خارجه فنلاند درباره حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داد و گفت که این تهاجم تبعات ویرانگری خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، والتونن دوشنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حمله زمینی اسرائیل به رفح نباید رخ دهد.

وی با استناد به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل خواستار حفاظت از غیرنظامیان، آزادی فوری اسرا و برقراری آتش‌بس در غزه شد.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل به حمله زمینی به رفح رای مثبت داده است.

در همین حال، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای این رژیم حمله‌ای ناگهانی را علیه اهداف حماس در شرق رفح آغاز کردند و جزئیات بیشتر در این زمینه بعدا منتشر خواهد شد.

این در حالی است که یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین دوشنبه شب به رژیم صهیونیستی هشدار داد که هرگونه حمله زمینی این رژیم به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است به توقف مذاکرات برای دستیابی به آتش بس منجر شود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه از آغاز کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی شهر رفح به سمت منطقه خانیونس در جنوب نوار غزه خبر داد و با انتشار ویدئویی، از ساکنان محله‌ های شرقی این شهر از جمله الشوکه، السلام الجنینه، تبه زراع و البیوک خواست تا به منطقه خان یونس بروند.

بر اساس نقشه اعلام شده توسط سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل، گذرگاه زمینی رفح در محدوده عملیات نظامی این رژیم خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha