رشد ۵۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام در فروردین ماه

اهواز-ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالا طی نخستین ماه سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با ۵۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به حدود چهار میلیون و ۴۸۰ هزار تن رسید.

به گزارش ایرنا، ابوطالب گرایلو دوشنبه در جمع خبرنگاران خوزستان به جایگاه این بندر بزرگ تجاری کشور در تأمین کالای اساسی کشور با اتکاء به تجهیزات پیشرفته و انبارهای سرپوشیده‌ دارای گنجایش مناسب اشاره کرد.
وی اظهارکرد: بیش از یک میلیون و ۵۰۸ هزار تن انواع کالای اساسی طی یک ماه ابتدایی سال جاری در بندر اقتصادی امام خمینی (ره) تخلیه شد که با رشد ۸۲ درصدی همراه بوده است.
گرایلو گفت: در بازه زمانی یاد شده ۷۸۰ هزار و ۷۹۵ تن مواد معدنی و شیمیایی در این منطقه ویژه اقتصادی تخلیه و بارگیری شده است که این آمار رشد هفت درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می‌دهد.


وی با اشاره به استقبال صاحبان کالا و بازرگانان از مزیت‌های اقتصادی این منطقه ویژه اقتصادی بندری به علت برخورداری از زیرساخت‌ها و روساخت‌های مساعد در حوزه تخلیه و بارگیری انواع کالا، اظهار داشت: تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی نیز در فروردین ماه سال جاری با ۶۲.۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۲ میلیون تن رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: رویه گمرکی کابوتاژ در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) نیز طی فروردین ماه سال جاری با رشد ۵۰ درصدی همراه بود و به ۲۸۸ هزار و ۸۴۱ تن رسید.
گرایلو با اشاره به فعالیت پایانه کانتینری با ظرفیت ۶۰۰ هزار TEU به منظور ارائه خدمات تخلیه و بارگیری استاندارد و مطلوب به صاحبان کالا و بازرگانان خاطرنشان کرد: این پایانه اختصاصی در فروردین ماه سال جاری با تخلیه و بارگیری بیش از ۶،۱۰۰ TEU، از ۵۴ درصد رشد نسبت مدت مشابه در سال گذشته برخوردار بود.
وی حجم واردات در بازه زمانی یاد شده را بیش از یک میلیون و ۸۱۵ هزار تن و حجم صادرات کالا را در همین مدت بیش از ۲ میلیون تن عنوان کرد که به ترتیب به رشد ۶۱ و ۲۹ درصدی نسبت به فروردین ماه سال گذشته همراه بوده است.
به گزارش ایرنا، در سال گذشته منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با تخلیه و بارگیری بیش از ۴۷.۵ میلیون تن انواع کالا به وسیله ۱،۴۶۶ فروند کشتی از رشد هشت درصدی نسبت به سال ۱۴۰۲ برخوردار بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha