نقش دهیاران در پیشگیری از آتش سوزی مراتع و مزارع ایلام برجسته است

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه نقش دهیاران در پیشگیری و مقابله با آتش‌ سوزی مراتع استان، بسیار برجسته و ویژه است، گفت: دهیاران استان باید تمامی ظرفیت‌های موجود را در این زمینه به کار بگیرند.

به گزارش ایرنا، "سعید هژبری" روز دوشنبه در جلسه هماهنگی پیشگیری از آتش سوزی مراتع که با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیرکل مدیریت بحران استان برگزار شد، افزود: وقوع آتش سوزی با توجه به پوشش گیاهی و جنگلی مناسب در پی بارش‌های اخیر، تهدیدی بسیار جدی برای از بین رفتن مراتع و جنگلهای استان است.

وی با بیان اینکه بیشترین تاثیر وقوع آتش سوزی در فصل گرم سال در روستاها و مناطق عشایری و مرتعی استان است، افزود: ۳۷۸ دهیاری استان باید با انجام اقدامات پیشگیرانه و آمادگی لازم برای کشف و رصد کانون های آتش سوزی و اطفای به موقع آن پای کار بیایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام افزود: برای پیشگیری و اطفای آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع، جلسات هماهنگی با حضور سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با محوریت دهیاری‌ها برگزار، و آموزش روستاییان و سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی برای پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی از طریق دستگاه‌های مربوط انجام شود.

هژبری با تاکید بر شناسایی نقاط مستعد آتش سوزی در استان، تاکید کرد: اطلاع‌رسانی و هشدار به روستاییان در زمینه پیشگیری و کنترل آتش‌سوزی در شبکه‌های مجازی و فضاهای تبلیغاتی روستایی و آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی و سایر اقلام مورد نیاز در بوستان‌ها، مراکز تفریحی و مناطق جنگلی در پیشگیری از آتش سوزی مورد توجه باشد.

وی ضمن درخواست از مردم برای اطمینان از خاموش شدن قطعی آتش‌های برجا مانده پس از اطفای حریق، گفت: طبق هماهنگی با دستگاه‌های قضایی، شناسایی و برخورد جدی با عاملان موثر در آتش سوزی‌های عمدی و انسان‌ ساخت انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام بر ارزیابی وضعیت حریق استان ایلام در سالهای گذشته تاکید کرد و گفت: پیش‌بینی راههای دسترسی در مناطق سخت گذر و اتخاذ تمهیدات لازم برای تسریع در آتش سوزی در مواقع بحرانی به نیروهای مردمی و سازمان‌ها جهت کنترل و خاموش کردن آتش کمک شایانی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha