سه امتیاز سخت پرسپولیس از قائمشهر؛ بازگشت نساجی نیمه‌کاره ماند

ساری – ایرنا- تقابل حساس و مهم تیم های نساجی مازندران و پرسپولیس تهران با برد سرخپوشان تهرانی در قائمشهر به پایان رسید و پرسپولیسی‌ها همچنان در تعقیب استقلال باقی ماندند و نساجی هم با وجود ارائه بازی خوب مقابل پرسپولیس پس از سه هفته امتیاز گرفتن دست خالی از زمین خارج شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دیدار تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس تهران از سری مسابقات هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال کشور که از ساعت ۱۸:۱۵ امروز دوشنبه در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با سوت موعود بنیادی‌فر آغاز شد با برد پرسپولیسی‌ها به پایان رسید تا اوسمار ویرا و بازیکنانش همچنان در کورس قهرمانی باقی بمانند و ساکت الهامی و بازیکنانش هم برای بقا در لیگ چشم به هفته‌های آتی بدوزند.

ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در روزی که سکوهای آن تقریبا به طور کامل پر شده بود، شاهد یکی از حساس‌ترین مسابقات هفته بیست‌وششم بود.

ساکت الهامی نساجی را در این مسابقه با سیستم ۳-۳-۴ و ترکیب ثابت لوآن پولی، وحید محمدزاده، امیرمهدی جان‌ملکی، سعید غلامعلی بیگی، فرزاد زامهران، منصور باقری، محمد عباس‌زاده، امیرحسین سام دلیری، امیرمحمد هوشمند، سید محمدرضا حسینی و محمدرضا عباسی به زمین فرستاد.

اوسمار ویرا هم پرسپولیس را مانند نساجی با سیستم ۳-۳-۴ وارد زمین کرد و علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، اوستون اورنوف، مهدی ترابی، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر در ترکیب اصلی تیم قرار گرفتند.

سه امتیاز سخت پرسپولیس از قائمشهر؛ بازگشت نساجی نیمه‌کاره ماند

نساجی که دقایق ابتدایی بازی در حال تلاش برای کنترل بازی بود، دقیقه ششم روی یک کار تیمی پرسپولیسی‌ها غافلگیر شد و ارونوف از روی خط عرضی محوطه جریمه با یک شوت ناگهانی، پاس در عرض وحید امیری را به بهترین شکل استفاده کرد و دروازه لوان پولی و نساجی را پس از سه مسابقه و حدود ۳۰۰ دقیقه باز کرد.

پرسپولیس پس از این گل تقریبا کنترل بازی را در اختیار گرفت و چند موقعیت دیگر روی دروازه نساجی ایجاد کرد؛ دقیقه ۹ مسابقه نیز بازیکن ازبک پرسپولیس یکبار دیگر موقعیت شوت‌زنی داشت که ضربه او در چارچوب نبود و به بیرون رفت.

ارونوف یکبار دیگر این بار با پاس آل‌کثیر در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان نساجی قرار گرفت که این موقعیت جدی گلزنی را از دست داد.

نساجی پس از تحمل چند دقیقه فشار توانست دروازه خود را بسته نگه دارد و کمی به دروازه تیم مهمان نزدیک شود؛ در دقیقه ۱۸ نیز مهمترین موقعیت نساجی برای سام‌ دلیری ایجاد شد که توپ او به بیرون رفت و فرصت را از دست داد.

سه امتیاز سخت پرسپولیس از قائمشهر؛ بازگشت نساجی نیمه‌کاره ماند

پرسپولیس در ادامه بازی کماکان توپ و میدان را بیشتر از نساجی در اختیار داشت و فشار روی خط دفاع نساجی را بیشتر کرد. دقیقه ۲۲ سروش رفیعی شوت سرکشی را راهی دروازه نساجی کرد که سنگربان برزیلی نساجی اجازه ورود توپ به دروازه را نداد.

دروازه نساجی در دقیقه ۲۷ نیز با ضربه ایستگاهی توسط مهدی ترابی از سمت راست دروازه تهدید شد.

سه دقیقه بعد هم در حمله‌ای دیگر از پرسپولیس، پاس در عرض عبدالکریم حسن موقعیت خطرناکی را در محوطه جریمه نساجی برای پرسپولیسی‌ها ایجاد کرد که منصور باقری این حمله را خنثی کرد.

لوآن پولی در دقیقه ۳۷ با واکنشی سریع و به موقع، حمله تاکتیکی پرسپولیس را که منجر به نفوذ مسعود ریگی به محوطه جریمه نساجی شده بود مهار کرد.

پولی در دقیقه ۴۵ هم ضربه خطرناک و فنی آل‌ کثیر را مهار کرد و یک بار دیگر ناجی دروازه نساجی شد.

سه امتیاز سخت پرسپولیس از قائمشهر؛ بازگشت نساجی نیمه‌کاره ماند

نساجی در دقیقه ۴۳، حمله‌ای به سمت دروازه پرسپولیس را تدارک دید که این حمله با خطای سروش رفیعی به یک ضربه ایستگاهی تبدیل شد اما این فرصت توسط خط دفاع پرسپولیس مهار شد و ۲ تیم نیمه نخست را با همان نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رساندند.

ساکت الهامی نساجی را در نیمه دوم با سه تغییر به زمین فرستاد. منصور باقری، محمد عباس‌زاده و امیرحسین سام‌ دلیری از ترکیب خارج شدند و مهرداد عبدی، محمدرضا آزادی و صابر حردانی در ترکیب تیم قرار گرفتند.

نیمه دوم؛ یک اخراج و ۲ گل

نساجی نیمه دوم را با بازی رو به جلو آغاز کرد؛ ۶ دقیقه پس از آغاز این نیمه روی فرار محمدرضا آزادی از جناح چپ، سروش رفیعی که در دقیقه ۱۰ مسابقه یک کارت زرد دریافت کرده بود، ناچار به متوقف کردن او با خطا شد و دومین کارت زرد را دریافت کرد تا پرسپولیس از دقیقه ۵۱ با یک یار کمتر به بازی ادامه دهد.

نساجی پس از ۱۰ نفره شدن پرسپولیس جلو کشید و فشار بیشتری روی دروازه نساجی وارد کرد و پرسپولیس هم برای محافظت از تک‌گل خود به سمت دفاع روی آورد.

دقیقه ۶۰ مسابقه بالاخره فشارهای نساجی نتیجه داد و با پاس غلامعلی‌بیگی، امیرمحمد هوشمند مدافع پیش‌تاخته نساجی پشت محوطه جریمه پرسپولیس پا به توپ شد و با یک ضربه دقیق توپ را به گوشه دروازه بیرانوند فرستاد تا با دومین گل خود در این فصل دروازه پرسپولیس را پس از ۶۵۸ دقیقه در لیگ برتر باز کند.

اوسمار ویرا در دقیقه ۶۵ با بیرون کشیدن مهدی ترابی هافبک کناری تیم و وارد کردن سینا اسدبیگی هافبک دفاعی به زمین سعی کرد تا توان دفاعی پرسپولیس را بیشتر کند، تعویضی که پرسپولیس را چهار دقیقه بعد به گل رساند.

نساجی فشار روی خط دفاع پرسپولیس را بیشتر کرد تا به گل دوم برسد اما در حالی که شاگردان الهامی توپ و میدان را در اختیار داشتند و فشار را روی دروازه نساجی بیشتر کردند، دقیقه ۶۹ با توپگیری پرسپولیسی‌ها در میانه میدان و پاس عمقی سینا اسدبیگی تازه‌وارد، اوستون ارونوف در موقعیت تک به تک قرار گرفت و دروازه نساجی را برای دومین بار باز کرد.

ساکت الهامی پس از گل دوم پرسپولیس و در دقیقه ۷۵ توان تهاجمی تیم را با بیرون آوردن محمدرضا حسینی و وارد کردن اسماعیل بابایی به زمین بیشتر کرد اما تلاش‌های نساجی برای به ثمر رساندن گل تساوی نتیجه‌ای نداد و در نهایت نساجی با وجود برتری یک نفری نسبت به حریف و به تساوی کشاندن بازی، نتوانست یک امتیاز به دست آمده را حفظ کند و دست خالی از زمین خارج شد.

نساجی با این نتیجه ۲۲ امتیازی باقی ماند و باید رقابت برای بقا با تیم‌های استقلال خوزستان، فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان و پیکان را در چهار هفته باقی لیگ ادامه دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha