آموزش رایگان هشت هزار نفر توسط هلال احمر یزد

یزد- ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد، سهم آموزش‌های این جمعیت برای این شهرستان در سالجاری را هشت هزار نفر اعلام کرد و گفت: این آموزش ها با هدف افزایش سطح آگاهی مردم به صورت رایگان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا " مجتبی مژگانیان" عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته هلال احمر (۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت) با اشاره به اهمیت آموزش‌های همگانی به عموم مردم و ضرورت توجه به این مهم افزود: این آموزش‌ها در کاهش اثرات بلایا نقش مهمی دارد از این‌رو فراگیری آنها برای اقشار مختلف ضروری است.

وی اظهار کرد: از شهروندان خواستاریم در راستای کاهش خسارت‌های احتمالی در مواقع بحران، حضور در برنامه‌های آموزش‌های امدادی هلال احمر را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: علاوه بر اجرای آموزش های عمومی، ۲۰ دوره آموزشی تخصصی از قبیل جستجو و نجات در حوادث جاده، جستجو و نجات در کوهستان و غیره برای امدادگران و نجاتگران فعال در این جمعیت ارائه شد.

این مسوول از برگزاری سه برنامه کاروان سلامت با مشارکت ۱۵۵ نفر جهت ارائه خدمات پزشکی در سال گذشته خبر داد و گفت: طرح‌های داوطلبی مختلفی مانند توزیع بسته‌های معیشتی نیز در مجموع با ۳۴ برنامه، تعداد ۲۸ هزار نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پارسال ۹ مورد امداد حوزه کوهستان توسط جمعیت هلال احمر شهرستان انجام و سامانه ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روز پاسخگوی شهروندان جهت امدادرسانی در هنگام حوادث است.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد در بخشی از سخنان خود به برنامه هفته هلال احمر در مرکز استان اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم غبارروبی گلزار شهدا، رژه موتوری و تشکیل زنجیره دوستی در میدان امیرچخماق و نیز دیدار با استاندار ، برگزاری همایش دوچرخه‌سواری همگانی و برپایی میزخدمت و ایستگاه سلامت و بر پایی نمایشگاه خدمات هلال احمر در محل نماز جمعه شهر از جمله برنامه های این هفته است.

وی تعدادی شهدای امدادگر استان را ۹۱ شهید بیان کرد و گفت: سرکشی از ۲ خانواه شهید امدادگر و اهدای خون از دیگر برنامه های هفته یاد شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha