۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 2485
کد خبر: 85468028
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ذکی‌زاده: همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند

تهران- ایرنا- عضو ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب گفت: امناء معتقد است که دیکته کردن رئیس مجلس از بیرون درست نیست و همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

به گزارش ایرنا، مقداد ذکی‌زاده فعال رسانه‌ای و عضو ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امناء) در گفت‌وگو با دانشجو با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های اصلی کارآمدی مجلس، اجرای دو وظیفه قانون گذاری و وظیفه نظارت بر اجرای قانون اساسی است، گفت: متاسفانه در ادوار گذشته، شاهد سوء استفاده از این ابزارهای نظارتی توسط برخی نمایندگان مجلس بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: اگر نمایندگان دغدغه واقعی نظارت داشته باشند و برای مردم و موکلان خود کار کنند، از این ابزارها در جهت پیشرفت کشور، آبادانی نظام و رفاه مردم استفاده خواهند کرد.

عضو ائتلاف امناء افزود: در لیست نهایی امناء برای دور دوم انتخابات در تهران، ۱۵ نفر از ۳۰ نامزد دور اول حضور دارند.

ذکی‌زاده با بیان اینکه ائتلاف امناء در شهرستان‌ها به طور متمرکز لیستی ارائه نخواهد داد و هر کدام از اضلاع امناء در شهرهای خود نماینده خواهند داشت، گفت: تنها لیست متمرکز امناء مربوط به شهر تهران و حوزه انتخابیه اطراف آن است.

وی افزود: مجموعه امناء برخلاف بعضی از مجموعه‌های دیگر، که یک مدل دیکتاتور مآبانه پیش گرفته بودن اعضای خود را از حضور در لیست‌های دیگر منع نکرد.

عضو ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه در حال حاضر، تمرکز اصلی امناء بر برگزاری انتخابات با حداکثر مشارکت مردم است، گفت: پس از تشکیل مجلس، نمایندگان در مورد ریاست آن تصمیم خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: امنا معتقد است که دیکته کردن رئیس مجلس از بیرون درست نیست و همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha