مخالفت قاطع فرانسه با کوچ اجباری در رفح؛ پاریس: جنایت جنگی است

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به موضوع کوچ اجباری ساکنان رفح در جنوب باریکه غزه، قاطعانه با این اقدام مخالفت و آن را جنایت جنگی توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای دستگاه دیپلماسی فرانسه روز دوشنبه با انتشار گزیده‌ای از نشست خبری امروز این وزارتخانه، نوشت: فرانسه مخالفت قاطع خود را با حمله اسرائیل به رفح، جایی که افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شرایطی بسیار پرخطر پناه گرفته‌اند، تکرار می‌کند.

این اظهارات در پاسخ به سوالی مطرح شده است که واکنش فرانسه را به اعلامیه رژیم صهیونیستی برای تشویق مردم شرق شهر رفح برای رفتن به مناطق بشردوستانه، خواستار شده بود.

در پاسخ به این پرسش، آمده است که استفان سژورنه وزیر اروپا و امور خارجه فرانسه در سفر هفته گذشته خود به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز گذشته این موضوع را در گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تکرار کرده است.

دستگاه دیپلماسی فرانسه همچنین تاکید کرده که در مفهوم حقوق بین‌الملل جابجایی اجباری یک جمعیت غیرنظامی، جنایت جنگی است.

فرانسه همچنین خواست پاریس مبنی بر آزادی فوری گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) و برقراری آتش‌بس پایدار که حفاظت مردم غیرنظامی را اطمینان بخشد، در این پرسش و پاسخ تکرار کرده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با تهدیدهای مقام‌های صهیونیست برای حمله زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی امروز از آغاز روند کوچاندن ساکنان منطقه شرقی این شهر به منطقه خان‌یونس خبر داد.

در همین پیوند سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار ویدئویی، از ساکنان محله‌های شرقی این شهر از جمله الشوکه، السلام الجنینه، تبه زراع و البیوک خواست تا به منطقه خان‌یونس بروند.

بر اساس نقشه اعلام شده توسط سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل، گذرگاه زمینی رفح در محدوده عملیات نظامی این رژیم خواهد بود.

سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل اعلام کرد: برای تشویق حرکت تدریجی غیرنظامیان، در مناطق مشخصی از پیامک، مکالمات و اطلاعیه استفاده خواهیم کرد.

در همین ارتباط، رادیو ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که بر اساس برآوردها، حدود ۱۰۰ هزار غیرنظامی در شرق شهر رفح که تخلیه خواهند شد، زندگی می‌کنند. این رادیو افزود که تصمیم برای آغاز کوچاندن ساکنان رفح روز گذشته در شورای جنگ اتخاذ شده است.

این رسانه صهیونیست همچنین گزارش داد که یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی شب گذشته با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا آغاز روند کوچاندن ساکنان رفح را به او اطلاع داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha