تقویت مبانی اعتقادی در تمامی سطوح از نیازهای عمده در سیستان و بلوچستان است

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: تقویت مبانی اعتقادی در تمامی سطوح از نیازهای عمده است چرا که برخی افراد نمی‌توانند با استدلال پای مبانی دینی و اعتقادی خود بایستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی روز دوشنبه در دیدار رئیس دفتر تبلیغات جنوب شرق ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط این مجموعه در سطح سیستان و بلوچستان اظهار کرد: فعالیت‌های دفتر تبلیغات جنوب شرق بیشتر در جنوب استان صورت می‌گیرد که اگر بتوان فعالیت‌ها را در سایر نقاط استان توسعه داد مطلوب است.
وی ارتقای سطح کیفی فعالیت‌ها را خواستار شد و عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی خوب است اما این جلسات باید در مدت زمانی بیشتر و به صورت مستمر برنامه‌ریزی شود چرا که برای تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطب باید دوره‌های آموزشی به صورت بلند مدت طراحی شود.
وی ادامه داد: بخشی از مخاطبان دفتر تبلیغات جنوب شرق مخاطب عام و بخشی مخاطب خاص هستند و باید برای مخاطب عمومی خود برنامه داشته باشید اما نکته مهم توجه بیشتر به مخاطبان خاص و برگزاری دوره‌های مختلف برای آن‌هاست تا به تدریج از بین آن‌ها کادرسازی صورت گیرد که این کار در فضای طلبگی و دانشجویی قابل انجام است.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خواستار توجه بیشتر به دانشگاه شد و گفت: در کنار توجه به طلاب و دانش آموزان نباید از دانشگاهیان غافل شوید برای مثال در حوزه دانش آموزی می‌توان هیات مذهبی را طراحی و برنامه‌ریزی کرد و همین کار در حوزه دانشجویان هم قابل اجراست.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: انجام این کار سخت است و نباید توقع داشت در گام اول تعداد زیادی از افراد پای کار بیایند اما وقتی کار شروع شود به تدریج به تعداد مخاطبان شما افزوده خواهد شد.
آیت‌الله محامی اظهار کرد: محتوای این جلسات باید بر اساس نیاز جامعه مخاطب تهیه شود و البته باید توجه داشت که تربیت یک فرآیند تدریجی است و با ابلاغ و بخشنامه حاصل نخواهد شد.
وی افزود: در همکاری با حوزه‌های علمیه نباید افراط و تفریط صورت گیرد چرا که حوزه‌های علمیه در کنار برگزاری کلاس‌های تخصصی باید به ارائه محتوای درسی خود هم بپردازند و حجم کلاس‌های تخصصی نباید به میزانی باشد که مانع ارائه محتوای آموزشی مدارس باشد و باید یک راه میانه در نظر گرفته شود.
امام جمعه زاهدان گفت: در برخورد با موانع نباید از ادامه کار مایوس شوید بلکه باید با برنامه‌ریزی و طراحی درست به دنبال برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف باشید و در این جهت می‌توانید از فضای مجازی هم بهره‌ ببرید.
آیت‌الله محامی گفت: انجام فعالیت‌های تبلیغی لازم است و باید گسترش پیدا کند و در این بین نباید از ظرفیت ملاهای محلی غافل شوید و باید در حد توان دوره‌هایی برای آن‌ها برگزار کنید تا خوراک فکری مناسب به آن‌ها ارائه شود.
وی گفت: در فضای سیستان و بلوچستان تقویت مبانی اعتقادی در تمامی سطوح از نیازهای عمده است و در این جهت نیاز به کار داریم و با کمبودهایی مواجه هستیم چرا که برخی افراد نمی‌توانند با استدلال پای مبانی دینی و اعتقادی خود بایستند.
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان بیان کرد: جنبه وحدت و تعامل شیعه و اهل سنت از دیگر نکات مهم است و نباید در این جهت افراط و تفریط صورت گیرد و این گونه نباشد که به عنوان دفاع از مکتب اهل بیت(ع) به دنبال دعوا باشیم و از طرفی هم نباید نسبت به هر تفکر و برخوردی بی تفاوت باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha