۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85467824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رگبار باران و رعد و برق پدیده غالب کردستان در هفته جاری است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت:پیش بینی نقشه ‌های هواشناسی نشان می دهد تا اواخر روز چهارشنبه هفته جاری رگبار باران و و رعد و برق پدیده غالب هوا در استان است.

علی پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیرو هشدار نارنجی شماره پنج بتدریج از امروز دوشنبه تا روز چهارشنبه شاهد عبور سامانه ای بارشی از نیمه غربی کشور خواهیم بود که موجب افزایش پوشش ابر، مه، گاهی وزش باد شدید، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق و بارش تگرگ در برخی از نقاط استان خواهد شد.

وی افزود: طی این مدت بارش‌ها کل استان را در بر خواهد گرفت ولی انتظار داریم در مجموع شدت آن برای بخش های غربی و جنوبی استان همچون شهرهای بانه، مریوان، سروآباد، کامیاران، غرب شهرستان‌های سقز و دیواندره و جنوب شهرستان های سنندج و دهگلان رخ دهد.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان، ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد.

به گفته وی بارش‌ها از ظهر امروز تا ظهر فردا فراگیر بوده ولی از بعدازظهر فردا سه شنبه تا روز چهارشنبه عمدتا در نیمه غربی استان اتفاق می افتد.

پناهی با بیان اینکه برای روزهای پنجشنبه و جمعه جو استان نسبتا پایدار بوده و پدیده غالب رشد موضعی ابر در بعدازظهرها و وزش باد ملایم است، گفت: از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده نیز بتدریج دما در طول روز از هشت تا ۱۰ درجه نسبت به روز چهارشنبه افزایش می یابد.

وی یادآور شد: همچنین برای صبح روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای سطح خاک در پاره ای از نقاط استان بخصوص نواحی شمالی و شرقی در محدوده یخبندان خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha