۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۶
کد خبر: 85467780
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استعدادیابی جودو در مدارس کرمان کلید خورد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۶
کد خبر: 85467780
استعدادیابی جودو در مدارس کرمان کلید خورد

کرمان - ایرنا - رییس هیات جودو استان کرمان اعلام کرد، طرح استعدادیابی رشته ورزشی جودو و دفاع شخصی در آموزشگاه ها و مدارس این استان اجرایی شده است.

امیر محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح استعدادیابی رشته ورزشی جودو و دفاع شخصی با همکاری و مشارکت معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش انجام شده است.

رییس هیات جودو استان کرمان اظهار داشت: استعدادهای کم نظیری در رشته های ورزشی جودو و دفاع شخصی در استان وجود دارد که اگر این ورزشکاران با تحقیق و بررسی مورد هدایت مربیان رسمی و کاربلد قرار گیرند در آینده می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.

استعدادیابی جودو در مدارس کرمان کلید خورد
امیر محمدی

علت تعویق و تلاش برای برگزاری دوره مربیگری

محمدی همچنین با اشاره به دلایل تعویق برگزاری استاژ (دوره) مربیگری درجه سه دفاع شخصی در استان کرمان گفت: این تعویق به علت‌های مختلف از جمله برخی تغییرات و تحولات در فدراسیون رخ داد.

وی در عین حال افزود: طی نامه ارسال شده به هیأت هایی که در زمینه رشته‌های رزمی در استان کرمان فعالیت دارند، درخواست شده فهرست مربیان واجد شرایط و علاقه‌مند به رشته دفاع شخصی را به هیات جودو این استان ارسال کنند.

محمدی با بیان اینکه مقدمات برگزاری این استاژ (دوره) چهار روزه در حال انجام است ادامه داد: تاریخ برگزاری این مسابقات در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به مخاطرات شرکت در کلاس های دفاع شخصی مربیان فاقد مجوز گفت: امسال فهرست کامل مربیان و باشگاه های آموزش جودو و دفاع شخصی دارای مجوز از مراجع ذیصلاح در استان کرمان تهیه می شود و در اختیار علاقه مندان به این رشته ورزشی قرار می گیرد.

جودو، نوعی مبارزه فکری است که در آن ورزشکار باید قادر باشد اعمال و حرکات حریف خود را به درستی پیش بینی کند و در برابر آن واکنش نشان دهد.

این ورزش رزمی معمولا از رده های سن پایه، استقبال کنندگان زیادی دارد به طوریکه گاه افرادی آموزش آن را از سن حدود پنج سالگی آغاز می کنند و تا سن بالاتر از ۵۰ سالگی نیز آن را ادامه می دهند.

افزایش آمادگی بدنی، دفاع شخصی، تمرکز ذهنی، حس اعتماد به نفس و فروتنی و خویشتن داری از نتایج بارز فعالیت در این رشته ورزشی است که اغلب افراد را جذب خود می کند.

حضور این رشته ورزشی در بازی های المپیک باعث مضاعف شدن انگیزه این ورزش دوستان برای فعالیت هرچه بیشتر و پیشرفت در این رشته شده به طوری که این رشته ورزشی در ۱۷۵ کشور جهان علاقه مندان زیادی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha