کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته

تهران -ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: سال گذشته (۱۴۰۲) مراکز نیکوکاری ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جذب شده را به خانواده‌های نیازمند ارائه کردند.

به گزارش ایرنا از کمیته امداد امام خمینی (ره)، حبیب‌اله آسوده افزود: مراکز نیکوکاری سراسر کشور در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان صدقه را جمع‌آوری و در اختیار مددجویان قرار دادند.

وی ادامه داد: همچنین در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز مراکز نیکوکاری ۶۱۹ میلیارد تومان به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱۱۲۷ میلیارد تومان زکات نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری به نیازمندان پرداخت شد.

آسوده گفت: در سال گذشته مراکز نیکوکاری ۹۷۷۰ میلیارد تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز را جذب و به محرومان ارائه کردند.

وی اضافه کرد: در مجموع عملکرد مراکز نیکوکاری در سال ۱۴۲۰ نسبت به سال پیش از آن ۲۸ درصد رشد در جذب کمک‌های مردمی را نشان می‌دهد.

کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته

به گزارش ایرنا، کمیته امداد همواره برراهبرد حمایتی در توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف این نهاد تاکید دارد و در پایان سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان خودکفا شدند و مددجو یان با حمایت کمیته امداد توانمند شده و صاحب شغل و درآمد پایدار شدند.

دغدغه کمیته امداد توانمندسازی مددجویان با حفظ کرامت انسانی است و برنامه ریزی خوبی در این مسیر انجام شده است و علاوه بر اشتغال مولفه‌های دیگری هم برای توانمندسازی مددجویان مد نظراست، در حوزه فرهنگی و حمایت تحصیلی نیز اقدامات خوبی که دنبال می‌شود همچنین در بیمه اجتماعی، حوزه درمان، حمایت از سالمندان و بیماران صعب علاج خدمات قابل قبولی به مددجویان کمیته امداد ارائه شده و می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha