۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85467703
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مواد غذایی و اقلام معیشتی بین عشایر شهرستان اردل توزیع شد
عکس تزئینی است

شهرکرد- ایرنا- فرماندار اردل با تاکید بر اینکه عشایر از کوچ زودهنگام به این شهرستان خودداری کنند از توزیع اقلام غذایی و معیشتی بین عشایری که در هنگام کوچ زودهنگام به این شهرستان با بارش باران و سیلاب مواجه شدند، خبر داد.

یعقوب شکوهی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت عشایر درون و برون کوچ شهرستان حدود ۲۵ هزار نفر است که تاکنون ۲۰۰ خانوار کوچ زودهنگام به شهرستان داشته‌اند و اکنون در مناطق دیناران و میانکوه مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: در بارش‌های اخیر عشایری که کوچ زودهنگام داشتند، دچار حادثه شدند و در بارش ناشی از سامانه بارشی فعال سیاه‌چادر تعدادی از خانوارهای عشایر دچار آبگرفتگی شد که با کمک نیروهای هلال احمر به آنها امدادرسانی شد.

فرماندار اردل تصریح کرد: در بارش اخیر نیز تماس‌هایی از عشایری که کوچ زودهنگام به شهرستان داشته‌اند گزارش شد که دچار آبگرفتگی شده‌ بودند که در همین خصوص نایلون و اقلام غذایی برای آن‌ها تامین و ارسال شده است.

شکوهی با بیان اینکه در بارش‌های اخیر خسارت‌هایی به زمین‌های کشاورزی و کانال‌ها و مزارع وارد شده است، اظهار داشت: خسارت‌ها در حال جمع‌بندی است تا به مدیریت بحران استان اعلام شود.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها که از صبح روز دوشنبه در چهارمحال و بختیاری آغاز شد تا روز چهارشنبه ادامه دارد و بیشترین فعالیت آن برای مناطق غربی استان از جمله شهرستان اردل است.

مرکز شهرستان اردل در ۸۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha