سدهای حوضه دریاچه ارومیه یک میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب آب دارند

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر هفت سد حوضه دریاچه ارومیه یک میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب آب دارند که هنوز به میزان سال گذشته نرسیده است.

مجید رستگاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان مشابه سال گذشته این هفت سد یک میلیارد و ۷۹ میلیون مترمکعب آب داشتند که امسال ۰.۹ ( ۹ دهم) درصد کمتر از آن است.

وی اضافه کرد: از هفت سد حوضه دریاچه ارومیه، چهار سد شامل بوکان، دریک سلماس، حسنلوی نقده و ساروق تکاب کمتر از سال گذشته، مهاباد و شهرچای ارومیه بیشتر از سال گذشته و زولای سلماس مشابه پارسال آب دارند.

وی اظهار کرد: از یک میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای حوضه دریاچه ارومیه، ۶۷۵ میلیون مترمکعب مربوط به بوکان، ۱۷۶ میلیون مترمکعب مربوط به مهاباد و ۹۴ میلیون مترمکعب مربوط به شهرچای ارومیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۵ درصد سدهای این حوضه پرآب شده که این رقم نزدیک به آمار سال گذشته است.

رستگاری گفت: با توجه به کمبود آب در آبخوان ها با وجود بارش های خوب، همچنان با مشکل آب در استان به ویژه حوضه دریاچه ارومیه مواجه هستیم و باید در فصل گرم سال، مردم صرفه جویی روزافزونی در این خصوص داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سدهای بوکان، مهاباد، شهرچای ارومیه، زولا و دریک سلماس، حسنلوی نقده و ساروق تکاب، هفت سد حوضه دریاچه ارومیه به شمار می روند.

آذربایجان غربی در حال حاضر ۱۷ سد دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha