۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85467638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از هفت میلیارد ریال پرونده‌ تخلف در بازار کردستان تشکیل شد

سنندج-ایرنا- معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۶۳ پرونده تخلف در بازار استان به ارزش بیش از هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تشکیل شد.

فرزاد سردارزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:در یک هفته اخیر ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح بازار استان توسط بازرسان این اداره‌کل انجام شد.

وی افزود: در نتیجه این بازرسی‌ها ۷۱ مورد تخلف کشف و در قالب ۶۳ پرونده به ارزش هفت میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در این مدت ۶۹ مورد گزارش مردمی ثبت شده است، بیان کرد: بعد از احراز تخلف ناشی از گزارش های مردم هم ۹ پرونده تخلف برای متخلفان تشکیل شد.

سردارزاده ادامه داد: نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی می تواند انواع تخلفات مانند گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت را کنترل و رفاه و آرامش را برای شهروندان در سطح بازار فراهم کند.

وی یادآور شد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای متخلف صنفی را به شماره تلفن ۱۲۴ اعلام کرده و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان ها و در مرکز استان به اداره کل صنعت، معدن و تجارت موارد تخلف را گزارش کنند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد آن در مرکز استان مستقر است سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha