اشتغال، عمران، بهداشت و محیط زیست از مشکلات آبادان است

آبادان - ایرنا - داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه آبادان، اروندکنار و چوئبده گفت: اشتغال، عمران، بهداشت و محیط زیست از مشکلات آبادان است که با پیگیری و نظارت های قانونی برای برون رفت این مشکلات، می توان چاره اندیشی و برنامه های کاربردی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد مولوی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه زمینه لازم اشتغال در آبادان از بین رفته است و سعی بر آن است که این با استفاده از ظرفیت‌های نیمه تمام و همچنین ایجاد ظرفیت‌های جدید، فرصت های پایدار شغلی در منطقه فراهم شود.

وی اولویت های اصلی شهرستان آبادان را اشتغال، عمران، بهداشت و محیط زیست عنوان کرد و ادامه داد: با تهیه و تدوین سند توسعه کاربردی و اثرگذار، مسیر رفع مشکلات در این زمینه ها هموار خواهد شد.

داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به مصوبه های سفر استانی رییس جمهور با محوریت توسعه آبادان و خرمشهر و همچنین تکیه بر ظرفیت های منطقه آزاد اروند، رسیدگی به مشکلات موجود را شتاب می دهد.

مولوی توجه به توسعه حوزه های کشاورزی، خدماتی و بازرگانی در شهرستان آبادان را از برنامه های خود برای توسعه اشتغال در شهرستان آبادان دانست و گفت:در بخش کشاورزی ظرفیت مناسبی در نخیلات و آبزی پروری و صیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه از بخش صیادی در اشتغال استفاده بهینه نشده است گفت: درحالی صیادانی عراقی از منابع دریا استفاده می کنند که هنوز مجوز لازم برای بهره برداری صیادان شهرستان آبادان صادر نشده است.

داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه آبادان، اروندکنار و چوئبده با اشاره به وجود ظرفیت مناسب برای توسعه صادرات از طریق سه بندر شهرستان اظهارکرد: با پیگیری انجام شده در حال دنبال کردن توسعه تجارت بین خط آبی بندر سیبه عراق - آبادان هستیم ضمن اینکه درصدد احداث فاز ۲ بندر اروندکنار و توسعه بندر چوئبده برای توسعه اشتغال هستیم.

وی بیان کرد: بندر اروندکنار ویژگی لازم برای توسعه صادرات و واردات کالا را دارد و همه زیرساخت های لازم برای توسعه این مهم در آن فراهم است.

داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: بازارچه مرزی در بخش اروندکنار وجود دارد که همه سازوکار آن فراهم شده و نیاز است هماهنگی بیشتری برای رونق آن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه فاصله بندر آبادان تا بندر سیبه عراق تنها هفت دقیقه است اظهار کرد: توسعه و رونق تجارت آبی و جابه‌جایی مسافری و توریست از طریق خط آبی سیبه به آبادان موجب تحول در اقتصاد ۲ شهر خواهد شد.

مولوی افزود: توسعه فعالیت‌های شهرکهای صنعتی در بخش خدمات و بازرگانی با رویکرد شهرک دریایی برای توسعه صنایع تبدیلی را همواره در برنامه های کاری داریم.

وی با تاکید به استفاده از ظرفیت پتروشیمی آبادان و پالایشگاه خوزستان برای توسعه اشتغال در منطقه گفت: بخش دوم پالایشگاه آبادان با نگاه اشتغال بومی باید هر چه زودتر اجرایی شود.

داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل فاضلاب، بهبود کیفیت آب آشامیدنی و کشاورزی و مبلمان شهری از منابع مختلف به طور جدی در حال پیگیری است و با ارتقا خانه های بهداشت در روستاها و تکمیل و بهره برداری از بیمارستان تامین اجتماعی نیز به صورت جدی دنبال خواهد شد تا شاهد ارتقا شاخص های بهداشت و درمان آبادان باشیم.

وی لایروبی بهمنشیر و کارون برای توسعه کشاورزی و گردشگری آبی در شهرستان آبادان را ضروری عنوان کرد و افزود: لایروبی بهمنشیر و کارون در برنامه هفتم مصوب شده و در صدد اجرایی کردن آن هستم.

مولوی با تاکید بر مدیریت واحد در شهرستانهای آبادان و خرمشهر تصریح کرد: شهرهای اروندکنار و چوئبده نیز باید زیر نظر منطقه آزاد اروند باشند تا مدیریت واحد در شهرستان آبادان اعمال شود.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آبادان گفت: سند توسعه آبادان و خرمشهر که توسط دولت تهیه شده از الویت‎‌های منطقه است.

سید محمد مولوی متولد بحش اروندکنار آبادان با گرایش فکری اصولگرا با کد انتخاباتی ۴۴ و شعار آبادان وفادارتم در انتخابات حضور دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha