۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85467576
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های ایلام: ۹۴ درصد ازدواج‌های دانشجویی پایدار است

ایلام - ایرنا - رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام از پایداری خانواده در بین ازدواج‌های دانشجویی خبر داد و گفت: ۹۴ درصد از این میزان ازدواج ها به عنوان الگوی موفق پایدار نام برده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام "محمدرضا حسینی نیا" روز دوشنبه در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه استان ایلام، اظهار کرد: موضوع ازدواج دانشجویی یکی از موضوعات مهم مرتبط با خانواده، فرزندآوری و تثبیت نظام اجتماعی کشور است.

وی افزود: به طور حتم اهمیت ازدواج این جمعیت جوان که بسیاری از آنها در حال علم آموزی هستند و در سنین ازدواج قرار دارند، تشکیل خانواده، تحکیم بنیادهای اجتماعی و تعالی خود است که البته رشد جمعیت را نیز به دنبال خواهد داشت.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام به اهمیت ازدواج‌های دانشجویی و نقش آنها در استحکام خانواده اشاره کرد و یادآور شد: از سال ۷۶ تا کنون ۵۰۰ هزار ازدواج دانشجویی در کشور انجام شده که ۹۴ درصد از این میزان ازدواج ها به عنوان الگوی موفق خانواده پایدار نام برده شد.

حجت الاسلام حسینی نیا تاکید کرد: در بحث جوانی جمعیت، ما ازدواج را مقدم می‌دانیم و اعتقاد داریم که نقش مقوله مهم ازدواج به ویژه ازدواج دانشجویی در این مورد بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ازدواج بهنگام، با آگاهی و شناخت جزو اهداف طرح "همسفر تا بهشت" است و ازدواج قبل از دانش‌آموختگی یکی از بهترین اَشکال ازدواج‌ها محسوب می‌شود، گفت: در مجموع در استان ایلام تا کنون حدود سه هزار ازدواج دانشجویی شکل گرفته است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های ایلام خاطرنشان کر: همچنین دوره‌های آموزشی این طرح توانسته است در پایداری زندگی‌های مشترک تشکیل شده مؤثر و اطلاعات مفیدی را به شرکت کنندگان منتقل کند.

به گزارش ایرنا، ثبت‌نام طرح ملی ازدواج دانشجویی با عنوان "همسفر تا بهشت" برای دانشجویان دانشگاه های کشور انجام می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha