احکام برنامه هفتم توسعه در زنجان به صورت داده محور پایش می‌شود

زنجان - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: راهکارهایی برای پایش احکام برنامه هفتم توسعه مبتنی بر اطلاعات مکانی در این استان ارائه شده که با توجه به ظرفیت‌ها و راه‌اندازی زیرساخت داده مکانی (SDI) اقدامات لازم در حال پیگیری و اجراست.  

احمد خداوردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه در ایستگاه آخر تصویب قرار دارد و امسال اولین سال اجرایی آن خواهد بود، ‌افزود: تحقق اهداف برنامه‌های توسعه جز با به‌کارگیری یک زیرساخت داده مناسب امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: از این‌رو سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، با استفاده از ظرفیت‌های موجود، راهکارهایی برای پایش احکام برنامه مبتنی بر اطلاعات مکانی ارائه کرده که با توجه به ظرفیت‌های استان و راه‌اندازی زیرساخت داده مکانی (SDI) اقدامات لازم در حال پیگیری و اجراست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، با بیان اینکه بیش از ۶۲ درصد احکام برنامه هفتم توسعه، با داده مکانی مرتبط هستند، اظهار داشت: بر همین اساس تکمیل و بهنگام رسانی داده‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی در دستور کار شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار دارد و بر اساس اولویت‌ها راهبری لازم در این زمینه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: علاوه بر این شاخص‌هایی مبتنی بر سنجه‌های عملکردی فصول ۲۴ گانه برنامه هفتم در نظر گرفته‌شده است که مبنای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی می‌باشد و به‌طور مستمر مورد ارزیابی و نظارت قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: با پایش داده محور تکالیف برنامه هفتم، علاوه بر نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، راستی آزمایی میزان تحقق اهداف برنامه مبتنی بر وب‌سرویس‌های مکانی دستگاه‌های اجرایی استان در بستر زیرساخت داده مکانی (SDI) فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، ‌زیرساخت داده مکانی (SDI) مجموعه‌ای متشکل از استانداردها، سیاست‌ها، شبکه‌های دسترسی، داده‌ها و سازمان‌ها و نیروی انسانی است که امکان دسترسی به داده مکانی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم می‌کند.

استان زنجان از سال ۱۴۰۱ نسبت به بهره‌برداری از این زیرساخت اقدام کرده است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به‌عنوان راهبر SDI به‌طور مستمر در حال پیگیری تکمیل داده‌های مکانی دستگاه‌های اجرایی استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha