بیش از پنج هزار میلیارد ریال برای درمان بیماران سخت درمان اصفهان پرداخت شد 

اصفهان-ایرنا-مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای درمان بیماران سخت درمان اصفهان در سال گذشته پرداخت شده است.

محمدحسین صفاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از ۷۰ هزار نفر از بیماران سخت درمان در استان اصفهان سال گذشته از خدمات «صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج» بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه هزینه بستری و درمان ۱۵ بیماری خاص از بهمن ماه سال گذشته در مراکز درمانی دولتی رایگان شد، افزود: سکته مغزی، همودیالیز، هپاتیت سی(c)، متابولیک، تالاسمی، هموفیلی، سرطان، اوتیسم، اسپاینوموسکولار آتروفی(SMA)، مولتیپل اسکلروزیس(MS)، سیستیک فیبروزیس(CF)، هیپرتانسیون ریوی، بال پروانه(EB)، دیالیز صفاقی و مُزمن روانی از جمله این بیماری ها بوده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: یکی از سیاست های اصلی دولت سیزدهم حمایت از قشر آسیب پذیر به خصوص در حوزه سلامت بوده به نحوی که تا پیش از این، تنها ۶ بیماری در زمره بیماران خاص محسوب می شد اما اکنون ۱۰۷ بیماری مورد حمایت صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نخستین بار در کشور از سوی مجلس تصویب و از آبان ۱۴۰۱ ایجاد شد و سازمان بیمه سلامت متولی اجرایی شدن این قانون است.

در زمان حاضر یک میلیون و ۹۰۰ هزار بیمه شده در پنج صندوق بیمه ای زیر پوشش بیمه سلامت استان اصفهان هستند که چهار هزار و ۹۰۰ موسسه تشخیصی درمانی طرف قرارداد در این استان به این افراد خدمات رسانی می کنند.

از حدود ۴۰ میلیون فرد زیرپوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از آن ها ساکن استان اصفهان هستند.همچنین از یک میلیون و ۹۰۰ هزار بیمه شده زیرپوشش بیمه سلامت استان بیش از ۶۷۰ هزار نفر از آنها بیمه روستایی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha