افزایش بودجه صندوق بیماران خاص به ۹ همت/ارایه بسته‌های خدمتی دندانپزشکی

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از افزایش بودجه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج از هفت به ۹ همت خبر داد و گفت: بسته خدمتی دندانپزشکی برای ۱۰ بیماری خاص بارگذاری شده و می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، محمد مهدی ناصحی روز دوشنبه در یک نشست خبری به مناسبت روز ملی بیماران خاص و صعب العلاج (۱۸ اردیبهشت) که در محل سازمان برگزار شد، افزود: ۵۳ بیماری خاص و صعب العلاج در سامانه بیمه سلامت بارگذاری شده و هزینه های دارویی و بستری آنها با پوشش بیمه سلامت در راستای اجرای نسخه الکترونیکی و کاهش پرداختی از جیب مردم ، پرداخت می شود.

وی ادامه داد: بسته های ارایه خدمات حمایتی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج شامل تشخیصی، دارویی و توانبخشی غنی بوده و در حال بازبینی هستند و باید خدمات مناسبی برای بیماران ارایه شود و با توجه به اینکه شمار بیماران سه برابر حجم بیماریها هست باید تعداد آنها با ارایه خدمات بهتر و پیشگیری کمتر شوند.

ناصحی تصریح کرد: هزینه های بستری ، پیوند و کاشت حلزون نیز از سوی صندوق پرداخت و بسته خدمتی هپاتیت سی در بسته های سامانه ای سازمان بیمه سلامت بارگذاری شده است.

بیش از ۲ میلیون بیمار نشان دار شده است
وی اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون بیمار نشان دار شده و به دنبال آن هستیم همه بیمه شدگان بتوانند از خدمات صندوق بیماران خاص استفاده کنند و داروهای گران قیمت از جمله سرطانی و اس ام ای تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: انواع بیماری مغزی، روانی مزمن، دیابت، قلبی، سرطان، پارکینسون، صرع، تالاسمی، آسیب های شنوایی شدید، پیوند کلیه، نارسایی کلیه و غیره جزو صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج هستند و به بیماران خدمات ارایه می شود.

ناصحی اظهار داشت: در بخش دارویی پوشش وسیع می دهیم بیماران هموفیلی فقط ۵ درصد فرانشیز دریافت می کنند و خدمات تامین اندام مصنوعی مانند قطع عضو دیابت ۲۵ میلیون تومان پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه اکنون تولد بیماری ماژور در کشور به صفر رسیده است، گفت: در تامین منابع برای تشخیص بیماری و تامین دارو خدمات از صندوق ارایه می شود.

وی ادامه داد: خدمات دندانپزشکی برای بیماران هموفیلی، بال پروانه ای، سرژان، اختلالات مزمن ، اوتیسم و غیره با پوشش صندوق بیماران خاص انجام می شود و توسعه بسته های ابلاغی، بسته های جدید کاشت حلزون و اوتیسم بالای ۱۲ سال ارایه می شود.

ناصحی تاکید کرد: سیاست سازمان بیمه سلامت آن است نیازمندیهای بیماران دیابتی که تحت پوشش بیمه پایه نیستند در قالب صندوق بیماران خاص از جمله داروهای ترکیبی ارایه شود و پانسمان های نوین هنوز در بسته های ابلاغی ما وارد نشده است.


خدمات مراقبت پرستاری نیز در دست تدوین است
وی اظهار داشت: خدمات مراقبت پرستاری نیز در دست تدوین است، پیشگیری از عفونت‌های بیمارستانی مورد تاکید است سازمان بیمه سلامت آمادگی دارد در این زمینه با وزارت بهداشت همکاری کند.

وی ادامه داد: رسیدگی های ما در بخش سرپایی آنلاین است و در بخش بستری نیز تاخیر ارسال پرونده از طریق سامانه زمان بر است.

ناصحی با بیان اینکه مطالبات داروخانه برای اسفندماه پرداخت شده است، گفت: فروردین ماه هم چند روز آینده پرداخت می شود در بخش ارز ترجیحی نیز به سازمان هدفمندی یارانه اعلام می کنیم که تا پایان دی ماه سال گذشته پرداخت کرده و البته ما تسویه حساب کردیم‌.

انسولین های تزریقی پرهزینه ترین و داروی متفورمین پرمصرف ترین
وی اظهارداشت: بیشترین هزینه ها در بخش سرطان، دیابت در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج است و سهم بیشتری از این صندوق دارند، انسولین های تزریقی پرهزینه ترین برای بیمه بوده و داروی دیابت متفورمین نیز پرمصرف ترین بوده است.

به گفته ناصحی، بیماری دیابت و فشارخون عوارض زیادی دارد و باید در بخش پیشگیری سرمایه گذاری بیشتر شود تا هزینه های دارویی و درمان افزایش نیابد.

وی اظهارداشت: برای امسال نیز بیمه دهک های اول تا پنجم رایگان است و به آنها پیامک داده شده در غیر اینصورت ازطریق تماس با کد دستوری ستاره ۱۶۶۶ مربع مطلع شوند.

ناصحی ادامه داد: هزینه بستری ۹۰ درصد و سرپایی ۷۰ درصد در مراکز درمانی توسط بیمه سلامت ارایه می شود.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha