خبری خوش برای مدعیان سهمیه المپیک؛ دوومیدانی قهرمانی کشور در تقویم جهانی ثبت شد

تهران- ایرنا- مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون دوومیدانی از ثبت مسابقات قهرمانی کشور در تقویم فدراسیون بین‌المللی خبر داد.

علی طهایی روز دوشنبه در گفت‌وگویی در این خصوص، اظهار کرد: برای کسب امتیاز باید تقویم سالیانه ایران را در فدراسیون بین‌المللی ثبت می‌کردیم تا مسابقات ما رسمیت داشته باشد. سیستم تقویم جهانی به گونه‌ای است که هر ورزشکاری یک امتیاز دارد و نتایج را معمولا براساس ۵ مسابقه و بالاترین رتبه‌ای که در طول سال کسب کرده، محاسبه می‌کنند. این امتیاز برمبنای رنکینگی است که در مسابقه به دست می‌آورند.

وی افزود: رنکینگ‌ها به این صورت است که از بالاترین رده یعنی ow که شامل مسابقات قهرمانی جهان و المپیک است، آغاز و ۳۷۰ امتیاز دارد و بعد از آن لیگ الماس، آسیایی و منطقه‌ای در رده‌های DF، GF و F، E، D، C، B، A برگزار می‌شود.

مدیر روابط بین‌الملل عنوان کرد: مسابقات F، پانزده امتیازی است و قهرمانی کشورها در رده B قرار می‌گیرد و ۱۰۰ امتیاز دارد. سیستم رده‌بندی به این صورت است که بعد از اعلام فدراسیون بین‌المللی در اول ژانویه سال ۲۰۲۳، اگر مسابقه‌ای در تقویم جهانی ثبت نشود به تبع آن هیچکدام از نتایج ورزشکاران را نمی‌توان ثبت کرد و نتایج آنان در نظر گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۶ ورزشکار کشورمان شانس کسب سهمیه المپیک دارند و مدت زمان محدودی تا المپیک در پیش داریم، ورزشکاران مجبور بودند در مسابقات مختلف شرکت کنند و امتیاز خود را ارتقاء دهند. برای حسین مطیعی سرپرست و پژمان معتمدی، رئیس و دبیر کل فدراسیون این موضوع به دغدغه تبدیل شده بود که چرا مسابقات قهرمانی کشور ایران ۱۰۰ امتیاز دارد و با شروع سال میلادی که زمان ثبت آن بود در تقویم جهانی ثبت نشده است.

طهایی افزود: با پیگیری‌ فدراسیون وقت و رایزنی با فدراسیون بین‌المللی، مسابقات قهرمانی بانوان کشور (۲۷ و ۲۸ خرداد) و مردان (۷ و ۸ تیر) در تقویم فدراسیون بین‌المللی ثبت شد. این موضوع تایید شده تا بتوانیم در مدت زمان مقتضی مسابقات را برگزار کنیم و رکورد این رقابت‌ها را ثبت و امتیاز آن برای کسب سهمیه استفاده شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha