سمنان «پایتخت کتاب ایران» در نمایشگاه کتاب تهران غرفه ویژه دارد

سمنان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان از اختصاص غرفه ویژه به سمنان پایتخت کتاب ایران در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشید فلاح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دست آوردهای فناوری و ابتکارات جوانان خلاق سمنان در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌‍شود.

وی با بیان اینکه مدیریت غرفه سمنان در در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بر عهده مسوول دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی سمنان است، ادامه داد: در غرفه ویژه سمنان ربات کتابخوان، کتابخانه دیجیتال نامگ و دیگر دستاوردهای علمی و خلاقانه سمنان پایتخت کتاب ایران در معرض دید قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان گفت: سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از نوزدهم تا بیست و نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی (ره) تهران به شکل حضوری و در سامانه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حضور ۲ هزار و ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قطعی شد و ۲۵۰ ناشر نیز در مراحل قطعی شدن حضور هستند.

شهر سمنان با کسب امتیازها در شاخص‌های مختلف از جمله اهتمام حداکثری مجموعه مدیریتی فعالان شهری و مردمی و ارایه برنامه‌ها و طرح‌های خلاقانه، نهم آبان ماه به‌عنوان «پایتخت کتاب ایران» معرفی شد تا برگ زرینی در تاریخ استان مهد فرهنگ سمنان در سال ۱۴۰۲ ثبت شود.

تندیس پایتخت کتاب برای مدت یکسال به سمنان به عنوان برگزیده «پایتخت کتاب ایران» اعطا می‌شود و در این مدت سمنان متعهد به اجرای ۲۵ طرح ابتکاری خود برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است. سمنان با کسب عنوان «پایتخت کتاب ایران» متعهد به اجرای طرح‌های ابتکاری خود برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha