۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85467424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبارزه با ملخ مراکشی در هشت هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم انجام می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیر اداره جهاد کشاورزی طارم گفت: کانون‌یابی و کانون کوبی آفت ملخ مراکشی در هشت هزار هکتار از مزارع و مراتع این شهرستان آغاز شده است.

منوچهر یارمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر ۲۷ کارشناس در مراتع و عرصه های این شهرستان کانون یابی را انجام می دهند و ۳۰ نفر از اعضای بسیج مهندسین نیز در این خصوص همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در طارم از نیمه فروردین ماه امسال آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون در حدود چهار هزار هکتار از این عرصه ها مبارزه با آفت ملخ مراکشی انجام شده است.

یارمحمدی پایان عملیات مبارزه با این آفت را حدود نیمه تیرماه بیان کرد و یادآور شد: دیده شدن ملخ مراکشی در مزارع و مراتع با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و به طور معمول از ۲۵ اسفندماه هر سال آغاز می شود و تا آخر خرداد ادامه می یابد.

وی افزود: در امر مبارزه با این آفت کارشناسان با مشاهده آن، محل را با پرچم های آبی مشخص می کنند و با انجام عملیات سم پاشی پرچم قرمز نصب می شود که بهتر است دامداران دامهای خود را برای چرا به این مناطق نبرند.

یارمحمدی گفت: محل هایی که این آفت مشاهده می شود در صورت وجود حشرات مفید، سم پاشی نمی شود بلکه برای مبارزه از طعمه استفاده می شود تا حشرات مفید از بین نروند.

وی با تاکید بر لزوم مبارزه به هنگام با آفت ملخ مراکشی، ادامه داد: مبارزه نکردن با این آفت موجب خسارت بیش از ۷۰ درصدی به محصولات می شود.

یارمحمدی تصریح کرد:‌ مبارزه با این آفت در مزارع و مراتع شهرستان طارم تا نیمه تیرماه امسال ادامه می یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha