۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵
کد خبر: 85467418
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پویش سلامت دهان و دندان در استان یزد آغاز شد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵
کد خبر: 85467418
پویش سلامت دهان و دندان در استان یزد آغاز شد

یزد- ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز / دوشنبه / به مدت سه روز در استان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این دانشگاه، "محسن میرزائی" افزود: گروه هدف این پویش کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان است.

وی اضافه کرد: تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و ۲ به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر رایگان می‌باشد که معاینه ،آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود.

میرزایی ادامه داد: خدمات سطح ۲ در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیز شده، ارائه می شود که شامل ترمیم پالپوتومی(درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر است و همچنین در کنار این واحدها، ۲ موبایل کلینیک سیار هم با کمک های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

شعارهای روزهای اول تا سوم این پویش، ۱۷ اردیبهشت «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت « سلامت دهان و دندان، سلامت کودک » و روز ۱۹ اردیبهشت نیز «نقش سازمان های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» است.

«پویش سلامت دهان و دندان» با همکاری آموزش و پرورش، کانون‌های پرورش فکری، بهزیستی، مهدکودک‌ها، دانشکدههای دندانپزشکی، انجمن‌های علمی و صنفی دندانپزشکی، نظام پزشکی، شهرداری، صدا و سیما و رسانه‌های جمعی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha