۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85467417
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از پنج  هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک بهره مند شدند

کرج - ایرنا - مدیر کل بهزیستی استان البرز با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تولد فرزندان معلول گفت: پنج هزار و ۳۷۸ نفر طی سال گذشته از مشاوره ژنتیک در این استان بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " وجیهه محمدی فلاح" روز دوشنبه در نشست خبری که با موضوع پیشگیری از معلول‌زایی برگزار شد، اظهار کرد: در زمان حاضر یک مرکز دولتی و پنج مرکز غیردولتی در سطح استان البرز به افراد درآستانه ازدواج مشاوره ژنتیک ارائه می دهند.

وی در اقدامات ژنتیکی برای خانواده‌های دارای فرزند معلول در البرز ، گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۶۷۲ خانوار از یارانه مشاوره ژنتیک و کمک هزینه آزمایش‌های پر هزینه ژنتیک در سطح استان استفاده کردند که ۵۷ خانواده آنها دارای سه یا چهار معلول بودند.

محمدی فلاح یادآور شد : هزینه آزمایش های ژنتیک تا سقف ۱۵۰میلیون ریال از سوی بهزیستی پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اجرای طرح آگاه سازی و پیشگیری از معلولیتها برای زنان سرپرست خانوار و سالمندان گفت : این طرح برای یک هزار و ۵۷۷ زن سرپرست خانواده و پنج هزار و ۹۶۸ نفر سالمند طی سال گذشته در البرز اجرا شد.

محمدی فلاح تاکید کرد: برای خانواده‌های دارای عضو معلول با نظر مددکار مربوطه مشاوره و آزمایش‌های ژنتیک به صورت رایگان صورت می پذیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha