پژوهشگر پاکستانی: سفرهای خارجی رئیسی گواه شکست آمریکا در سیاست منزوی ساختن ایران است

اسلام‌آباد- ایرنا- یک پژوهشگر پاکستانی سفرهای خارجی رئیس جمهوری اسلامی ایران به ویژه بازدید از پاکستان در بحبوحه اوضاع متشنج خاورمیانه را گواهی بر دیپلماسی قوی تهران و سرخوردگی آمریکا در سیاست به انزوا کشاندن تهران خواند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، عبدالله حمید گُل طی یادداشتی در روزنامه پاکستان آبزرور با عنوان «سفر تاریخی رئیس جمهور ایران به پاکستان» تاکید کرد که میزبانی شایسته پاکستان از مهمان ارجمند خود سید ابراهیم رئیسی بیانگر دوستی ناگسستنی دو کشور همسایه با وجود ماجراجویی‌های آمریکا و اروپا علیه ایران و تلاش برای تخریب روابط این کشور با پاکستان است.

وی اظهار داشت: آقای رئیسی در وضعیتی سفرهای خارجی خود از جمله بازدید رسمی از پاکستان و دو شهر مهم آن لاهور و کراچی را صورت داد که آمریکا از پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی شوکه بود و حتی برخی از کشورهای منطقه نیز از اعلام موضع صریح خود اجتناب کردند.‌

رئیس نهضت جوانان پاکستان تاکید کرد: حضور آیت‌الله رئیسی در اسلام‌آباد نشان می‌دهد که پاکستان در حمایت از ایران کوتاه نیامده و حتی ناکارآمدی فشارهای آمریکا و ترفندهای برخی از نهادهای بین المللی وام دهنده نیز علیه این سفر مهم نیز آشکار شد.

وی خطاب به دولتمردان پاکستانی نوشت که با توجه به امضای ۸ یادداشت تفاهمنامه همکاری با طرف ایرانی، اکنون توپ در زمین پاکستان است و ما باید گام‌های جدی را برای اجرای این اسناد جهت تقویت همکاری‌ها به ویژه در حوزه‌های انرژی و امنیتی برداریم.

عبدالله حمید گفت: دیپلماسی عمومی و ارتباطات فرهنگی در خلال سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان نیز بسیار چشمگیر و بیانگر عمق احترام دو ملت نسبت به یکدیگر و اهمیت بالای ایران به میراث ملی و فرهنگی پاکستان از جمله شخصیت‌ علامه اقبال لاهوری بود.

وی ظرفیت‌های بزرگ ایران در حوزه انرژی به ویژه نفت و گاز را یک فرصت ایده آل برای پاکستان در راستای حل بحران قدیمی کمبود انرژی توصیف کرد و خواستار دلارزدایی در تجارت دو کشور با روش مبادله ارزهای محلی شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اولین سفر خارجی خود در سال جدید، روز سوم اردیبهشت به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان سفر کرد. رئیس جمهور ایران همچنین از شهرهای لاهور و کراچی نیز بازدید کرد.

مقامات ایران و پاکستان همچنین در حضور آیت الله رئیسی و شهباز شریف (نخست وزیر دولت میزبان) ۸ تفاهم نامه همکاری نیز امضا کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha