۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85467363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البرز در جایگاه دوم تردد جاده ای کشور

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۹
کد خبر: 85467363
البرز در جایگاه دوم تردد جاده ای کشور

کرج - ایرنا - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با اشاره به ثبت بیش از ۲۱۴ میلیون تردد خودرویی طی سال گذشته در محورهای مواصلاتی این استان گفت: البرز جایگاه دوم تردد جاده ای کشور راه به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، "علی زندی فر " روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: از مجموع بیش از یک و نیم میلیارد تردد ثبت شده سال گذشته توسط سامانه های ترددشمار کل کشور، استان البرز با ثبت ۲۱۴ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۸۵۷ تردد بین استانی در جایگاه دوم کشور قرار ثبت کرد .
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز تصریح کرد: براساس آخرین آمار ثبت شده از سامانه های ترددشمار طی سال گذشته ۱۰۷ میلیون و ۷۷ هزار و ۹ وسلیه نقلیه وارد استان البرز شد و ۱۰۷ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۸۴۸ وسیله نقلیه از استان خارج شدند که این آمار پس از استان تهران رتبه دوم را به استان البرز اختصاص داده است .

زندی فر خاطر نشان کرد: بر همین اساس استان البرز با دارا بودن نیم درصد از کل راه های کشور در سال گذشته ۱۳.۵ درصد از کل تردد بین استانی کشور را به نام خود ثبت کرد .

مدیر کل راهداری البرز گفت: استان های مرکزی ،قم و قزوین پس از تهران و البرز رتبه های سوم تا پنجم تردد بین استانی را به خود اختصاص داده اند.

استان البرز با مجموع یک هزار و ۶۶۶ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ،‌ راه اصلی و فرعی در مسیر ۱۴ استان کشور قرار دارد .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha