۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85467330
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استرالیا روابط نظامی با فیلیپین را تقویت می‌کند

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴
کد خبر: 85467330
استرالیا روابط نظامی با فیلیپین را تقویت می‌کند

تهران- ایرنا- استرالیا در میانه افزایش تنش‌ها در دریای جنوبی چین، توافق کرده تا همکاری امنیتی با فیلیپین و همچنین ژاپن و آمریکا را تقویت کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، استرالیا، ایالات متحده و ژاپن توافق کردند که تمرینات نظامی با فیلیپین را افزایش دهند. مقامات دفاعی این چهار کشور در جریان یک نشست در روز جمعه، حفاظت از آزادی کشتیرانی در منطقه هند-اقیانوس آرام را خواستار شدند.

هفته گذشته فیلیپین چین را به انجام «مانورهای خطرناک» و «آزار و اذیت» با استفاده از ماشین‌های آب پاش علیه دو کشتی فیلیپینی در جریان گشت زنی در دریای جنوبی چین متهم کرد.

ماه گذشته، استرالیا، فیلیپین، آمریکا و ژاپن اولین رزمایش دریایی مشترک خود را در منطقه برگزار کردند.

ریچارد مارلز وزیر دفاع استرالیا در نشست روز جمعه گفت که وزیران دفاع چهار کشور درباره افزایش سرعت تمرینات نظامی خود صحبت کردند.

مارلز در کنفرانس خبری مشترک با همتایان خود گفت: «امروز، جلساتی که ما برگزار کردیم، پیام بسیار مهمی به منطقه و جهان درباره چهار کشور دموکراسی است که به نظم مبتنی بر قوانین جهانی متعهد هستند».

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که رزمایش‌ها توانایی کشورها را برای همکاری با یکدیگر، ایجاد پیوند میان نیروهای خود و تأکید بر تعهد مشترک آنها به قوانین بین المللی در آبراه تقویت می‌کند.

وزرای دفاع از چهار کشور سال گذشته اولین نشست خود را در سنگاپور برگزار کردند. ایالات متحده چندین دهه معاهدات دفاعی با هر سه کشور دارد.

کارشناسان باور دارند که افزایش همکاری نظامی با فیلیپین، یک تلاش برای مقابله با چین در منطقه است. مالکولم دیویس یک تحلیلگر ارشد در موسسه سیاست راهبردی استرالیا به شبکه ای‌بی‌سی گفت: این روی استرالیا تأثیر می‌گذارد زیرا چین می‌تواند حق عبور کشتی‌های تجاری استرالیایی را از این آب‌ها سلب کند و بدیهی است که امنیت ایالات متحده را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha