۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85467305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار ۸۱ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: میزان صادرات کالا و بار از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کلیم‌الله وثوقی روز دوشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فروردین ماه سال گذشته در مجموع ۳۵ هزار و ۷۳۱ تن کالا و بار از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده بود، افزود: در مدت مشابه سال جاری ۶۴ هزار و ۵۹۹ تن کالا و بار توسط سه هزار دستگاه ناوگان از پایانه مرزی این شهرستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه کاشی، شیشه، سیب زمینی، انواع سنگ‌های ساختمانی، انواع نمک و پروفیل از جمله عمده کالاهای صادر شده ایرانی در یک ماه بود، اظهار کرد: عمده کالاهای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل بیان کرد: در یک ماه گذشته همچنین ۲ هزار و ۶۸۱ تن کالا و بار توسط ۱۳۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: در این مدت بیش از ۳۴ هزار تن کالا و بار توسط هزار و ۵۰۶ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت ورودی شده است.

وثوقی ادامه داد: در یک ماه گذشته ۵۵ هزار و ۶۹۳ تن کالا و بار توسط ۲ هزار و ۵۵۳ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: از این میزان ۵۳ درصد کالاها توسط کامیون‌های ایرانی، ۳۹ درصد کالاها توسط کامیون‌های آذری و هشت درصد نیز توسط کامیون‌های سایر ملیت‌ها ترانزیت خروجی شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل همچنین با اشاره به تردد ۱۲ هزار و ۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه اعم از پر و خالی از پایانه مرزی بیله‌سوار در یک ماه گذشته افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۴۷۵ دستگاه وسیله نقلیه وارد کشور و پنج هزار و ۷۵۹ دستگاه نیز از کشور خارج شده است.

وثوقی اظهار کرد: در فروردین ماه امسال در مجموع حدود ۱۲ هزار دستگاه کامیون و ۲۴۶ دستگاه اتوبوس از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال تردد اتوبوس ۵۲ درصد و تردد وسیله نقلیه کامیون نیز ۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: با تلاش نهادهای مستقر در پایانه مرزی بیله‌سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد تداوم افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" باشیم.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha