۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85467181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اذعان تحلیلگر صهیونیست به شکنندگی امنیتی و نظامی تل‌آویو

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران امور نظامی رژیم صهیونیستی به شکنندگی امنیتی و نظامی این رژیم به ویژه پس از تحریم های تسلیحاتی برخی کشورها علیه تل آویو اشاره کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از العهد، «یوآف لیمور» تحلیلگر امور نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل در مرحله دشواری به سر می‌برد. آشفتگی سیاسی و رویارویی غیرضروری با دنیا روزانه تاوان و هزینه به دنبال دارد.

لیمور اذعان کرد: اسرائیل در آستانه از دست دادن مولفه های حیاتی است که به آن اجازه می‌دهد تا استقلال خود را در زمینه امنیتی حفظ کند.

وی ادامه داد:‌ موضوع به تهدیدات آشکار در تحریم تسلیحاتی علیه ما مربوط نیست، بلکه به آنچه در عمل رخ می دهد، مربوط می شود. برای مثال چند ماه قبل قرار بود که یک کشتی از کشوری در شرق دنیا به اسرائیل برسد که محموله بزرگ مواد منفجره مورد نیاز برای صنعت تسلیحات اسرائیل از گلوله توپ تا تانک و حتی موشکهای رهگیری گنبد آهنین را تامین کند. این کشتی در راه اسرائیل بود اما دور زد و به بندر اصلی بازگشت. در اینجا تلاش شد که این موضوع کم اهمیت جلوه داده شود و تلاش کردند که از تاثیر این موضوع بکاهند، اما شکست خوردند، تحرک زیادی برای پر کردن این خلا جریان دارد.

این تحلیلگر افزود: نمونه دیگر اینکه، قرار بود که اجزای اساسی بمب های نیروی هوایی از سوی کشوری در جنوب دنیا به اسرائیل برسد، معامله انجام شد، اما این کشور طفره رفت و اعلام کرد که این بمب ها را نمی‌فروشد. بار دیگر تحرک گسترده‌ای برای جبران این کمبود انجام شد، که هنوز هم ادامه دارد.

لیمور با اشاره به وابستگی شدید امنیتی رژیم صهیونیستی به آمریکا گفت: اسرائیل صنایع تسلیحاتی اعجاب آوری دارد، اما امنیت آن به شکل عمده به آمریکا و در درجه کمتر به دیگر کشورها متکی است. آشفتگی سیاسی و مقابله غیرضروری با دنیا روزانه تاوان سنگینی برای ما دارد و بر امنیت ما تاثیر می‌گذارد و بدبختانه کابینه به این موضوع توجهی ندارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha