۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۲
کد خبر: 85467158
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۷۱ ماما در قشم فعالیت می‌کنند

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۲
کد خبر: 85467158
۷۱ ماما در قشم فعالیت می‌کنند

قشم - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: ۷۱ ماما در واحدهای بهداشتی این شبکه در سراسر این جزیره فعالیت دارند که نقش آنان در مراقبت از مادران باردار و سلامت مادر و نوزاد بسیار مهم و حایز اهمیت است.

یاسر مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از این تعداد ماما ۴۷ نفر در ستاد شبکه، مرکز آموزش بهورزی، مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه ها، ۱۸ نفر در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) و ۶ نفر آنان در مراکز بخش خصوصی مشغول خدمات دهی به مادران هستند.

وی ادامه داد: ماما ها به عنوان حلقه مهم ارتباطی و هماهنگ کننده بین خانواده و اعضای تیم بهداشتی و درمانی نقش بسیار مهمی در تامین سلامت زنان و کودکان ایفا می کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم توضیح داد: بسیاری از این همکاران سخت کوش این شبکه هم اینک در سراسر بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس با نهایت فداکاری به انجام وظایف خویش مشغول اند و با نهایت تعهد اخلاقی و حرفه ای و عشق و ایمان به کار خود، زنان را در حساس ترین و بحرانی ترین لحظات زندگیشان یاری می کنند و موهبت شیرین مادر شدن را برایشان بی خطر می سازند.

مرادی اضافه کرد: کار ماما از زمان تشکیل خانواده و تصمیم به فرزند آوری آغاز می شود و وظیفه انسانی و شرعی آموزش دوران بارداری، آماده کردن والدین برای پذیرش وظایف پدری و مادری، و مراقبت‌ های سلامت کودک و بعضی از موارد بیماری های زنان را برعهده دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha