۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85467144
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعزام هزار زائر از کاشان برای سال آینده هدفگذاری شد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۰
کد خبر: 85467144
اعزام هزار زائر از کاشان برای سال آینده هدفگذاری شد

کاشان _ ایرنا _ مدیر حج و زیارت کاشان گفت: تعداد زائرین حج تمتع امسال ۸۴۰ زائر که بیشترین تعداد طی ۲۰ سال گذشته بوده و اعزام هزار زائر برای سال آینده هدفگذاری شده است

حمیدرضا بهروزی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:۸۴۰ زائر در قالب ۶ کاروان از ایستگاه پروازی امام خمینی(ره) عازم سرزمین وحی می شوند.

وی اظهار کرد:از این تعداد، سه کاروان مدینه قبل و سه کاروان مدینه بعد هستند.

مدیر حج و زیارت کاشان بیان کرد: پرواز کاروان های منطقه کاشان از ششم خرداد ماه آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد:تعداد عوامل اعزامی در حج تمتع آتی ۲۶ نفر بوده و همچون سال های گذشته، یک گروه هشت نفره در قالب یک مجموعه، اداره یک هتل به ظرفیت ۱۱۰۰ نفر زائر را در شهر مکه مکرمه عهده دار خواهند بود.

بهروزی فر گفت: ۴۵۰ نفر از زائرین منطقه کاشان بانوان و بقیه برادران هستند.

وی اظهار کرد: امسال سازمان حج و زیارت تلاش کرده تا هتل هایی با ظرفیت بالا و با کیفیت مطلوب تر برای زائرین اجاره شود.

بهروزی گفت: بدین منظور، یک گروه قیمتی از کف گروه های قیمتی حذف شده و با این تصمیم، کیفیت هتل های محل اقامت زائرین در حج تمتع آینده به نسبت حج ۱۴۰۲ از وضعیت مطلوب تری برخوردار است.

مدیر حج و زیارت کاشان بیان کرد:سرانه اسکان زایرین در هتل های مکه مکرمه و مدینه منوره به ازای هر نفر زائر، چهار متر مربع خواهد بود و زائرین در اتاق های سه و چهار نفره اسکان داده می شوند.

بهروزی فر درخصوص شرایط اسکان در سرزمین عرفات و منا گفت: با توجه به محدودیت های جعرافیایی در این ۲ مکان، سرانه حداقلی برای اسکان زایرین در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در سرزمین عرفات این سرانه ۱۲۰ سانتی متر مربع و در منا ۸۰ سانتی متر مربع می باشد که این نشان دهنده شرایط ویژه این سرزمین به لحاط اسکان و لزوم توجه و همکاری زائرین با مدیران کاروان ها در این زمینه است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha