۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85467130
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت آب شرب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه پایش می‌شود

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۸
کد خبر: 85467130
کیفیت آب شرب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه پایش می‌شود

خرم آباد - ایرنا - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: کیفیت آب شرب مناطق مختلف استان در ۲۴ آزمایشگاه به صورت مستمر پایش می شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب لرستان یاسر اکبریان روز دوشنبه اظهار کرد: پارسال ۷۵۹ هزار و ۹۰۶ آزمون کلرسنجی، ۹۵۶ هزار و ۵۷۷ آزمون کدورت سنجی، ۲۲ هزار و ۶۸۸ آزمون باکتریولوژی و ۴۳۷ آزمون فیزیکوشیمیایی در بخش‌های شهری و روستایی توسط مرکز پایش و نظارت بر کیفیت، انجام شده است.

وی با اشاره به پیاده سازی و اجرای برنامه ایمنی آب مطابق اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آبفای کشور در پنج شهر و سه روستای تحت پوشش بیان کرد: اجرای کالیبراسیون سالیانه تجهیزات در ۲۴ آزمایشگاه موجود، از دیگر اقدامات بوده است.

به گفته وی بر اساس راستی آزمایی نتایج دانشگاه های علوم پزشکی، آب و فاضلاب لرستان شرکت برتر در زمینه مطلوبیت آزمایشات کنترل کیفیت آب می باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان افزود: برگزاری ۶۹۰ نفر ساعت دوره آموزشی برای کارشناسان پایش کیفیت و آبداران بخش روستایی، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه کلستریدیوم پرفرژنس در ۲ تصفیه خانه آب، نمونه برداری از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب، و آزمایش مستمر پارامترهای کیفی آب و پساب در ۳۵ شهر و یکهزار و ۶۵۰ روستای تحت پوشش استان نیز طی سال گذشته انجام شد.

اکبریان بیان کرد: همچنین مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آبفای لرستان یکهزار و ۶۰۰ تن ماده گندزدای آب ژاول، ۶ تن پرکلرین و سه تن گاز کلر در ۵۳۰ سامانه گندزدایی شهری و روستایی را در سطح استان توزیع کرده است.

بیش از ۶۱۰ هزار نفر مشترک آب و ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب در لرستان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha