۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس مستقر است

مشهد-ایرنا- معاون سیاسی فرماندار مشهد گفت: هزار و ۲۰ شعبه اخذ رای در شهر مشهد و بخش مرکزی این کلانشهر برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس ( ۲۱ اردیبهشت) آماده شده که ۵۷ درصد آنها در مدارس جانمایی شده است.

مهدی ناصری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای برپایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۴ درصد شعب اخذ رای مشهد در مساجد، ۵۷ درصد در مدارس و بقیه نیز در ادارات و دانشگاه ها و فرهنگسراها جانمایی شده اند.

وی گفت: مرحله نخست انتخابات در روز ۱۱ اسفند ماه در هزار و ۸۱۰ شعبه اخذ رای برگزار شد که در روز ۲۱ اردیبهشت ماه و دور دوم انتخابات مجلس این کارزار سیاسی در هزار و ۲۰ شعبه برگزار می شود، نزدیک به ۶۰ شعبه اخذ رای از این تعداد سیار است.

معاون سیاسی فرماندار مشهد ادامه داد: در دور نخست اول انتخابات، رقابت مجلس خبرگان رهبری نیز همزمان انجام می شد و از طرفی با شمار رای دهندگان زائر و مسافر در مشهد نیز مواجه بودیم.

به گفته وی، در دور دوم فقط جمعیت زیر پوشش حوزه انتخابیه مشهد و کلات که در مرحله اول رای داده اند و یا اصلا رای نداده اند قادر به شرکت در انتخابات هستند، لذا با محدود شدن جمعیت رای دهندگان در مرحله دوم روبرو هستیم.

ناصری افزود: مرحله نخست انتخابات مجلس در خراسان رضوی با ۴۸۹ داوطلب برگزار شد، اکنون این رقابت بین ۲ داوطلب انجام می شود، لذا در دور دوم انتخابات حدود ۸۰۰ شعبه اخذ رای در مشهد در مقایسه با دور نخست کاهش یافته و در حقیقت شعبی که کمتر از ۳۰۰ رای داشته اند در دور دوم حذف و یا با دیگر شعب ادغام شده اند.

بر اساس اعلام فرماندار مشهد شمار واجدین شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.

تکلیف ۱۷ نفر از ۱۸ نماینده در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی در دور نخست انتخابات مجلس مشخص شد و یک نماینده دیگر باید از میان ۲ نامزد شامل «کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی» برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات روز ۲۱ اردیبهشت ماه در دور دوم انتخابات برگزیده شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha